Kiezen voor een Duikersklok Automaat of Batterijen

Automaat of Batterijen voor een duikersklok of maakt het niet uit.

Wat is jullie mening?

Ligt er aan hoeveel geld je er voor wil uitgeven.
Heb zelf een Breitling Superocean ( automaat ) en een collega van mij loopt hier met een Citizen ( quartz )… Kwestie van geld en wat wil je er mee gaan doen …

Ik zou een automaat kiezen. Een mechanische klok is (bijna) altijd te repareren en blijft waardevaster.
Is in de meeste gevallen ook interessanter voor “horloge-freaks” vanwege de schoonheid van de uurwerken (me including).
Er zijn hele leuke en kwalitatief goede automatische divers te koop voor betaalbare prijzen.
Bijvoorbeeld; Marathon SAR, Seiko SKX, Tissot Seastar of Certina DS3 1000m om er snel een paar te noemen.
Voor elk budget is een prima klok beschikbaar.

Gr. Patrick

Wat betreft de horloges uit je vorige topic zou ik een automatische U-Boat boven een quartz U-Boat verkiezen. Maar ik zou ook de quartz U-Boat boven de automatische Tauchmeister verkiezen waar waarschijnlijk een onafgewerkt en onbekend (Shanghai?) Chinees uurwerk in zit.

Nog een tip, hou er rekening mee dat sommige duikhorloges redelijk aan de zware kant zijn…voorbeeld is de Tissot Seastar kreeg na een dag dragen toch wel een lamme pols…

Bedankt,
Ik weet het draag zelf op dit moment een Breitling Headwind en die is erg zwaar, maar dan weet ik dat hij er nog wel zit. :slight_smile:

Voor de functie van duiken maakt het niet uit, beide voldoen prima.

Ruud

Als het gaat om een gebruiks horloge dus voor het duiken. Zou ik kiezen voor een Citizen duikhorloge. Maar gaat het om gewoon een mooie duikhorloge die je niet gaat gebruiken voor het duiken zou ik kiezen voor een Automaat.
Rolex Seadweller is mijn keuze dan.

Ik heb gisteren op marktplaats een citizen duikhorloge gekocht/gewonnen met bieden. Hij is een tikkeltje beschadigd op de bezel, maar verder ziet ie er nog goed uit.


Als je er mee gaat duiken, koop dan een Citizen Auqaland. De functies die erop zitten zijn gewoon super, het is een perfecte back up voor je duikcomputer. Ik ben zelf een amateur duiker, en een horloge freak ( ja, mechanische horloges ) maar ik zie amateur duikers nooit lopen met Breitlings etc…