Kijk eens wat ik op straat heb gevonden... een Seiko Arctura!

Gewoon zomaar op straat gevonden. Zo te zien is er ook wel een auto overheen gereden.

Wat vinden jullie? Is het nog de moeite waard dit te laten fixen? Er moet sowieso een nieuwe pusher op en een nieuw glaasje voor de achterkant. En een nieuw bandje. Het uurwerk loopt nog prima en het glas (saffier) aan de voorkant heeft ook geen krassen. Chrono doet het ook en stopt precies op 12.

Band erop, pusher erop en gaan :slight_smile:

Of erna stralen en dan heb je een mooie matte. Zie je de krasjes ook nauwelijks meer.

X( je hebt hem gevonden…gelukkig !

geef hem een 2e kans, heeft ie zeker verdient vanwege alle martelingen die hij heeft moeten doorstaan:~

Aaaah… heeft arcty een nieuw baasje gevonden?

Spreekt mij erg aan deze serie. Ik zou het zeker proberen om te fixen :~

Ik heb al even overlegd met Rob en ik denk dat het wel de moeite is 'm te laten repareren. Het duurste is de band.

Ik vind vooral de opmaak van de dial erg mooi, en ik denk dat me dat wel zal blijven boeien.

gevonden voorwerpen…misschien…?

Ik zou er iig melding van maken bij de politie!
Wellicht dat de vorige eigenaar veel waarde hechte aan het horloge.

Mocht de eigenaar zicht uiteindelijk niet melden dan zou ik hem laten repareren.

Zouden jullie echt zo’n kapot horloge naar de politie brengen? Ze zien me al aan komen.

Rullemus Schreef:

Zouden jullie echt zo’n kapot horloge naar de
politie brengen? Ze zien me al aan komen.

(:smiley: Wat ik VIND !? dat breng ik naar de PLIEZIE!!! (:smiley:

lekker zelf houden. zelf zie je ook nooit wat terug als je wat verliest.
we hebben daar al eens een ellenlange discussie over gehad, het betrof toen een breitling, volgens mij had de zus van iemand die gevonden.
zal nog wel ergens te vinden zijn onder de zoekfunctie.

Er valt voor beiden opties wat te zeggen. Ik denk dat de meeste mensen die hun horloge verliezen weer gelijk een nieuwe kopen. Even bellen naar de plaatselijke veldwachter voor je eigen gemoedsrust, en als deze niet gemeld is, wat ik dus verwacht, gelijk laten opknappen. Als je er zoveel moeite voor doet…

Ik zou aan de politie melden dat ik het horloge gevonden heb. De eigenaar kan het bij mij afhalen. Mocht die na een maand nog niet zijn komen opdagen zou ik het horloge laten opknappen en houden.

Ik heb middels Google ff gesnuffeld op dit onderwerp.
Samenvatting van hetgeen ik aantrof:

Formeel moeten gevonden voorwerpen worden gemeld bij de politie. De vinder heeft hierbij de keuze het voorwerp onder zich te houden of af te geven bij de politie.
Bij het onder zich houden is de vinder verplicht als een goed ‘huisvader’ voor het voorwerp te zorgen.

(Het opvolgen van deze richtlijn is m.i. een kwestie van afweging van feiten en omstandigheden, i.c.m. het eigen fatsoen.)

Na enige tijd wordt de vinder eigenaar van het voorwerp. Dit is afhankelijk van de waarde (niet bekend of het om nieuw-, dag- of restwaarde gaat.
Bij een waarde van minder dan € 450,00 wordt de vinden na 3 maanden eigenaar.
Is de waarde hoger dan € 450,00, dan geldt een termijn van 1 jaar.

(In casu zou ik uitgaan van de restwaarde, dus inclusief (herstelkosten van de) beschadigingen.)

Groeten,
Flip.