Kill your darlings

Jullie herkennen het vast: je hebt een horloge dat je te pas en te onpas draagt…tot je een ander horloge koopt dat in dezelfde setting te dragen is, waarna die eerste (je darling) volledig in de vergetelheid raakt.

Voor mij is dit (als darling-killer) de Omega die ik regelmatig voorbij laat komen in de “wat dragen we vandaag”-topics.

Welke darling-killer(s) is/zijn/waren dit voor jullie?

1 like

Is dit een contrafliptio in termini?

Ik denk dat de meeste mensen hier een paar horloges hebben die nooit weg gaan en die dus prima even een jaar stil kunnen liggen en de andere horloges meteen verkopen wanneer ze niet gedragen worden.

1 like

Geen contradictio in terminis, aangezien de Omega hierbij mijn “darling-killer” is. Inderdaad niet heel duidelijk in TS-bericht :upside_down_face: zal het even aanpassen.

1 like

Behalve evt bij een sollicitatie denk ik nooit na over de setting. Geen duur horloge in de sociale sector. Ik draag waar ik zin in heb.

Ik bedoel niet zozeer de sociale setting, maar meer de rol die je een bepaald horloge toebedeelt. Het lijkt mij dat je een dress watch vervangt met een dress watch, en niet in plaats daarvan een 57 mm gepolijste geelgouden Invicta duiker met bekerhouder en claxon bij je pak gaat dragen.

Zo had ik een Pulsar met duikring die ik verving met een Wenger duiker, die binnenkort hopelijk wordt vervangen met een andere duiker. Ahum. Op het tijd van dragen was ik echter steeds heel tevreden met de verschillende horloges, totdat ze “vervangen” werden.
Maar goed, misschien ben ik de enige die dit heeft :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb een Tag die ik zelden of nooit draag. Hoop en al een keer of vijf per jaar, dankzij mijn explorer & planet ocean. Die twee draag ik regelmatig, zeg maar elks 180 van de overige 360 dagen.

Waar ik wel “mee zit”, is dat ik door die twee niet meer in staat ben om andere horloges te kopen. Passen in de winkel, met veel plezier. Denken: dit zou wel heel mooi zijn, ik neem het mee. En dan beseffen: tussen de explorer & PO zal die nieuwe hoop en al 5 dagen per jaar om de pols zitten. Waarna ik dus zonder NA buitenwandel.

Het zijn bij mij dus niet zozeer darling-killers, maar wel collection-killers.

1 like

Herkenbaar! Mijn BB58 en Speedy zijn de horloges waar ik graag naar grijp, dus iets anders zou weinig draagtijd krijgen. Behalve misschien een kleurrijk horloge voor op een zomerdag of op vakantie. Iets anders die midrange of high end is erbij kopen zou alleen maar moeten delen in de tijd van de andere 2, wat keuzestress geeft.

Ik heb wel het voordeel (of het nadeel) dat ik die horloges liever niet door de dagelijkse molen van het werkleven draag (met alle krasjes en blutsjes die erbij komen), dan draag ik liever mijn iets minder dure horloges. Zo komen ze allemaal wel eens aan de beurt :slight_smile:

Behalve dan mijn quartz Hamilton Pilot, die is voorbijgestoken door de rest helaas.

This one almost killed them all…

4 likes

Draag mijn 114060 alleen nog maar… maar zo’n ding poremt niet onder een pak. Dus in dat geval kan ik mijn polerouters nog om.

Ik heb een metalen G-shock, dat ding draag ik eigenlijk totaal niet meer.
Orient Mako 2 ligt ook al maanden stil :slight_smile:

1 like

Exact waar ik nog enigszins naar zoek, maar zelfs dan blijf ik enorm kritisch. Op dit moment zijn de Omega Seamaster 300m in blauw of de IWC pilot petit prince de grote kanshebbers.

1 like

Voor mij is voor de gelegenheden zwemmen,sporten,duiken,klussen,rammen dit mijn darling killer:

image

5 likes

Wat droeg je hiervoor dan voor deze bezigheden?

Andere duikers, bijvoorbeeld Tudor Pelagos ’ en Pontos S Diver. Ik heb nog met veel duikers geprobeerd om deze Darling weer te killen, maar hoewel er een aantal zeker niet in de weg liggen krijgen ze minder draagtijd. Zeker als het wat ruiger kan worden.

1 like

vermoord door een blue eyed beauty:

1 like