Ha HF,
Het is misschien een wat ongebruikelijke casus voor dit forum, maar ik probeer het toch maar.
Mijn mannetje van 6 draagt af en toe een horloge van papa. Maarrr nu hebben zijn grootouders bedacht had hij ook een “eigen” horloge moet hebben, dus gaven ze hem dit:
De bezel draait niet eens… tsssk ![]()
Maar goed, hij was er apetrots op en draagt 'm graag.
Na twee maanden verliest het horloge ineens tien minuten per dag! Heb het even op Watchtuner gelegd:
(Niet helemaal geschikt voor quartz misschien, maar toch… de afwijking klopt met wat ik zelf al waarnam)
Deksel eraf gewipt en we zien dit:
De Z68 lijkt een goedkoop Chinees uurwerkje. Er zit een 626-batterij in, die te zien is als je de spacer optilt:
“SSUO Japan Std”
Mijn eerste gedachte was om er gewoon een nieuwe batterij in te gooien maar ik heb er geen liggen. En toen dacht ik, zou dit wel helpen? Het is toch raar dat een horloge - hoe goedkoop en kwarts ook - al zo snel, zoveel achter gaat lopen.
Van corrosie is ook geen sprake, en voorzover ik weet heeft het horloge geen rare schokken gehad (waardoor de wijzers bijvoorbeeld klem konden raken).
Wat denken jullie? Loont het de moeite om een batterij te bestellen, een nieuw binnenwerkje of moeten we ondanks sentimentele waarde de jongeman maar een Seiko geven?