Kinetic Auto relay; ook met datum

Wat ik me afvraag, en zo nergens kan vinden is hetvolgende:
Als de auto-relay functie in werking treedt bij een Seiko Kinetic Auto Relay en je pakt hem weer op na een week, verandert dan ook de datum mee?
Ik ben van plan de Seiko SNG045 te kopen en te bestellen in de VS.

volgens mij is het zo dat dde datum gewoon elke dag wisselt en de wijzers stil komen te staan. maar ik kan het mis hebben.

1 like

Mooie modellen heb je hoor, met name de Premiere. Wellicht dat ik zelf nog een keer de zwarte aanschaf met stalen band. Ze zijn op Ebay z’n 350 euro met de “Nu Kopen” optie.

Ik heb ergens gelezen dat hij idd in Ă©Ă©n keer automatisch naar de juiste tijd en datum verspringt zodra je hem oppakt. Ik zou het raar vinden als dit enkel voor de tijd geldt. mede doordat het geheel aan elkaar gekoppeld is. Voor de zkerheid kun je zowat elke willekeurige Seiko-boer bellen.

Groeten,
Ard

Het zou inderdaad niet veel zin hebben de tijd maar niet de datum door te laten lopen!

ik heb zelf geen kinetic autorelay, maar een juwelier vertelde mij dat, dat de datum gewoon elke dag zich wel verzet, maar de wijzers stil komen te liggen, maar ik zei al ik kan het mis hebben. Ik heb het iig niet zelf verzonnen.

ik heb mijn seiko kinetic auto relay, even opgezocht en geschut, de tijd klopt alleen de datum niet , die bleef op de 24e staan.
het is het zelfde model als je wilt gaan bestellen alleen met metaal kleurige wijzerplaat.

mvrgr joost

Oke bedankt. Toch vreemd, zo’n wat heb je dan aan zo’n kinetic auto-relay functie als je toch de datum moet instellen ?
Ik heb het model vandaag bij de juwelier zien staan, alleen het was erg druk… ik ga van de week toch even kijken.
Heb je je horloge al sinds 24 april stil liggen? Wat zonde zeg, horloge kost hier in Nederland 450 euro!

ik heb er ook een maar bij mij veranderd de datum ook mee maar als je hem langer dan een week niet gebruikt weet ik het niet als je hem na drie dagen pakt verandert de datum mee du klok gaat dan ook 6 keer langs de 12 draaien
dus de dutum denkt dat ook zo werktde mijne in ieder geval

Hoeft dus niet. Het ging er hier over het volgende: loopt de datum door of gaat die naar de juiste datum als je hem oppakt. Ik heb gelezen in een horlogeblad dat die naar de juiste datum gaat als je hem oppakt!

Kijk ook eens op Ebay, kan nog wel een beetje schelen!

als je een gebruikte zoekt moet je maar mailen.

mvrgr joost