Kinetic Direct Drive

Ben gek op Seiko automaten. Vind mijn Tuna quartz een topper. Heb mijn kinetic verkocht omdat ik nerveus werd van het idee dat ik deze aan de gang moest houden. Hoe zit het met Kinetic Direct Drive? Wie heeft daar ervaring mee? Wat zijn mooie duikers met deze techniek?

Zulke duikemodellen zijn er niet veel.
Google eens op ‘Seiko Kinetic Direct Drive pic’, dan krijg je een beeld van de mogelijkheden.

Geen ervaring mee, dit zegt Seiko er zelf over. :slight_smile:

Kinetic Direct Drive creëert een directe interactie tussen de drager en het horloge. Uit onderzoek is gebleken dat door er door deze bijzondere technologie daadwerkelijk een emotionele band ontstaat tussen drager en horloge.

1 like

Ik heb zelf een SRH006 maar kan niet zeggen dat ik er een emotionele band mee heb. Ik had dat ding zolang niet omgehad dat toen ik deze laatste maar weer eens uit mijn horlogekoffer pakte de rubberband scheurde omdat deze uitgedroogd was. Sowieso valt die interactie ook wel mee want door de vorm van de kroon is dit model ook niet echt lekker handmatig via de kroon van kinetische energie te voorzien.

1 like

Ik zou van dat voorval anders best emotioneel kunnen worden :stuck_out_tongue:

Zelf heb ik mijn immer trouwe Arctura Kinetic. Heeft geen Direct Drive maar daar hebben we een oplader voor :wink:
Direct Drive lijkt mij zeker gemakkelijk aangezien je hem dan gewoon kunt ‘opwinden’. Scheelt een prijzige oplader kopen.
Andere optie is alles verkopen en alleen de Kinetic houden, dan is het sowieso geen probleem om hem aan de gang te houden.