Kinetic versus automaat

In de niet aflatende passie voor, en discussie over Seiko duikers, mis ik vaak één groep, de Kinetic duikers. Monsters en de SKF Serie en natuurlijk de 5-series en de Sumo worden vaak getoond op dit forum. Nu zijn er ook fraaie kinetic duikers. Zo op 't oog zien die er ook mooi uit. Zijn er gebruikers ervaringen? Moet 'n duiker ook automaat zijn? Wie heeft er één?

hharry Schreef:

… Moet 'n duiker ook automaat zijn? …

Ik zou niet weten waarom een duiker een automaat zou moeten zijn.
Stel: je hebt een handopwind-duiker: zelfs als je met je grove duikhandschoenen aan je duiker niet kan opwinden, dan nog lijkt het me stug dat er één duiker is die zó lang onder water kan blijven dat 'ie daarmee de complete powerreserve van zijn handopwinder verbruikt :slight_smile:
Dus op dit deel van je vraag is m.i. het antwoord “Nee”.

Duikers hebben vaak een verschroefde kroon.
Dagelijks de kroon opendraaien, horloge opwinden en weer dichtschroeven
is niet bevordelijk voor de afdichting…

Yep! Super horloge van Robbie natuurlijk! Big Freaking Kinetic:

Ik gebruik hem bij het duiken,

ook in geel ® verkrijgbaar :slight_smile:

hans

hcptdg Schreef:

Yep! Super horloge van Robbie natuurlijk! Big
Freaking Kinetic:

Ik gebruik hem bij het duiken,

hans

Ziet er mat/gebeadblast uit? Hoe is die verder qua afwerking en zo?

Normaal wordt hij glimmend geleverd (zie de gele) maar ik heb hem laten beadblasten. Afwerking is super. Verhouding Prijs/kwaliteit is optimaal.

hans

Heb altijd getwijfeld om deze aan te schaffen vanwege de veruitstekende kroon en de rechte lugs. De bezel vind ik prachtig net als de dial en wijzers. Ik zal 'm dan aan een rubber dragen. Moet toch eens een keer naar Rob gaan. Dat beadblasten maakt 'm extra luxe uitzien. Fraai hoor.

Bij nader inzien… ik heb net op Rob’s Monster site jouw BFK Plus bekeken. Hij is nog groter dan een BFK. Dat is voor mijn 18 cm polsje veel te groot. Op jouw mannenpols staat ie qua verhouding perfect!

De BFk is gewoon een heel erg mooi duikershorloge. De BFKPlus heeft de kroon als nadeel voor het duiken, maar is wel enorm.

robbie409 Schreef:

De BFk is gewoon een heel erg mooi duikershorloge.
De BFKPlus heeft de kroon als nadeel voor het
duiken, maar is wel enorm.

Is de BFK qua kwaliteit, robuustheid, afwerking én draagcomfort te vergelijken met een Monster of blijft dat 'n Kwestie van appels en peren, Rob? Vindt de Bfk ook 'n klassieke uitstraling hebben. Ga 'm steeds mooier vinden. Zit er saffierglas in of…?

De BFK is een puntje hoger dan een monster!

Band is dikker, zwaarder, en valt prima.

Zit geen saffier in, ben ik wel mee bezig voor een klant, maar is een maatwerk-klusje en kost 65 euro