Kinetic winder ?

Lees dit even door, let vooral even op mijn bijdrage.

Succes :wink:

Bij verdere vragen pb maar.

1 like

Dank U ! Ik heb de info doorgegeven.

Maare
wat is er nu zo interessant aan een kinetic?

  1. Als je hem lang niet draagt is het een hele miserie om hem opgeladen te krijgen/houden.

Ik zie het voordeel niet tov een automaat, want als ie toch stil valt moet je hem toch ook juist zetten.

  1. Ben je dan niet beter af met een gewone quartz ? Dan hoef je er 1 jeer per jaar of per 2 jaar een nieuwe batterij in te steken ???

Ik zie Ă©cht de meerwaarde van een kinetic niet in ???

Volgens mij is het principe van een kinetic dat je zowel de voordelen van een automaat, dus geen handopwinding of nieuwe batterijen, combineert met de precisie van quartz en met een batterij (oplaad) reserve van meer dan een half jaar
 Dus lagere productiekosten, meer precisie en minder onderhoud.

De Kinetic die ik had, heeft 14 jaar lang zonder onderhoud dienst gedaan en werd af en toe ook onregelmatig voor langere tijd ook niet gedragen. 't is dat 'ie onder de grasmaaier terechtkwam omdat de band het begaf. :slight_smile:

3 likes

Ligt waarschijnlijk aan het soort kat, maar bij mij werkt dat niet :grinning:

9 likes

1: een dag per half jaar in de lader is toch geen probleem?
2: niet nodig zie punt 1 :grinning:

Heeft hij geen elektrische tandenborstel? :wink:

Het tandborst lader werkt niet met alle kinetic. Ik heb met 2 verschillende geprobeerd zonder success.
Maar als ik een lege kinetic neem draai ik de massa een minuut met mijn hand totdat de seconde wijzer begint te lopen, dan de tijd zetten en dragen is genoeg om geen probleem te hebben. In Belgie is een kinetic beter om te herladen dan een solar watch. :wink:

Deze truc werkt niet zo goed, heb dit zelf geprobeerd met 3 laders. Met de imageo lader daarentegen wel succes


ik vraag me af zodra je een kinetic horloge dat niet meer beweegt
( lege batterij dus ) in een oplader legt of op zo’n tandenborstel ding
kun je dan zien of het er goed in ligt ?
beweegt dan gelijk de secondewijzer en zoja is dat dan met de bekende EOL stapjes of loopt hij dan gelijk “normaal” ?

Als ie goed ligt gaat ie vrij snel van 2sec naar normaal bij helemaal leeg.

ik heb NL net een kinetic op een tandenborstel adapter gelegd en hij tikt nu al een poosje in de EOL modus dus ik heb geen idee of het wel het effect is van die borstellader of dat ik hem gewoon heb wakker geschud.

ik kan me herinneren dat ik hem vorigjaar ooit eens op zo’n lader heb gelegd en na 6 uur ofzo was er nog nauwelijks of geen verschil, weet helaas niet meer wat de secondewijzer tussendoor deed.

Ik had geen succes met de tandenborstel opladers
dus wellicht heb je het horloge gewoon wakker geschud.

Ik had ook geen enkel effect met tandenborstel laders, de philips imageo lader daarentegen werkt perfect :+1:

Werkt niet met mijn tandenborstel. Zelfs niet met de elektrische :yum:

Ik heb drie kinetic maar geen lader. Ze komen te weinig aan de pols wegens veel concurrentie in de horlogebox.

Wat ik wel eens doe : kijken naar een boeiend programma op TV 
 en maar swingen met die kinetic

Heb hier beetje succes met de Philips Sonicare ‘Diamondclean’ en de SUN019.
Deze Philips komt met een inductie charger in een glazen beker. Haal je die beker eraf, dan heb je een simpel chromen voetje waar goed een horloge ‘rechtop’ in kan staan. Na een nachtje wachten viel me op dat de horloge kast warm aanvoelde, en de seconde indicator van vrijwel 0 naar ergens 10-15 ‘tikken’ was opgelopen.
Nu maar es kijken of ik 'm vol kan krijgen met langere laadtijden


Na nog een keer een nachtje was-ie helemaal ‘vol’ (30 sec tikken). Kortom, werkt prima!

@Hanz

welk uurwerk? En hoe heb je hem er in gelegd?

Edit: Uurwerk is 5M89.

Een kinetic gaat toch in een slaapmodus en gaat,bij tot leven wekken,weer op de juiste tijd staan?
Anders is er geen meerwaarde tov.een automaat(behalve de accuratesse van quartz)

Zogenaamde auto-relay kinetics doen dit ja, maar normale kinetics niet. Die blijven gewoon lopen.

Bedankt,wist ik dus niet.
Heb/had wel interesse in kinetic maar dan wel met deze mogelijkheid.
Ook handwinding lijkt me handig maar dat hebben ze vast niet allemaal.