Kinetic

Blauwe Schreef:

Wie is er bekend met de lader : Seiko
kineticcharger YT02A?

Ja, ik heb een YT02A voor mijn 3 kinetics.
Is een inductielader die je kinetic in 3,5 uur volledig oplaadt.
Werkt goed.

Houthakker, bedankt voor je reactie.:)-D

Sports 200 (5M43)

fijne toolwatch(tu)

gr Ron

marnix.moed Schreef:

Zeker niet, ik zou ze destijds haast als
nerd-horloges hebben gezien met zulke gimmicks :smiley:

De gadget-lovers hadden wel altijd hetzelfde commentaar, dat de prijs een nul te veel had :wink:

De Sparc Sigma MGS is een iconisch horloge. Niet echt mooi misschien, maar wel heel bijzonder.

lencoth Schreef:

De gadget-lovers hadden wel altijd hetzelfde
commentaar, dat de prijs een nul te veel had :wink:

(:smiley:
OK, die-hard gadget liefhebbers bedoel ik dan. Ik bedoel, ik vond plasma lampen enzo ook wel leuk. Maar ‘gadgets’ als een palmtop computertje, mobieltjes, MP3 spelers, etc. kostten destijds ook niet weinig. M’n eerste DVD speler kostte zo een meer dan duizend guldens uit m’n hoofd. Bij de blokken ofzo neem je ze nu voor een paar tientjes mee.
Zo zijn die Rado en Hamilton ook een stuk minder duur.

Op straffe van sanctie 

Na lange twijfel, vind ik dat dit hier even moest delen. Heeft weliswaar niets met horloge kinetic te maken, maar wellicht voor de meesten onder ons onbekend : Kinetic Energy Projectile

""Dat is een superwapen dat gebruik maakt van kinetische energie en dat afgeschoten wordt met een snelheid die ruim drie keer zo hoog is als de geluidssnelheid. Het projectiel splitst tijdens zijn vlucht in verschillende ontvlambare metalen voorwerpen, waarmee de conventionele bepantsering makkelijk doorboord kan worden. Bovendien zou het wapen ingezet kunnen worden tegen de kleine Russische ‘warheads’ die afgeschoten worden door tanks.

Het Amerikaanse leger test nu verschillende lanceringsplatformen die in staat zijn om het kinetische superwapen af te schieten, waarmee doelwitten tot 160 kilometer ver geraakt kunnen worden. Hiervoor is namelijk gigantisch veel energie nodig en dus bijvoorbeeld geen buskruit of chemische elementen. Minstens 25.000 megawatt is vereist, goed om 19.000 Amerikaanse gezinnen van stroom te voorzien.

Er werd het voorbije decennium al 500 miljoen dollar geïnvesteerd in de ontwikkeling van het superwapen en er staat nog een extra 800 miljoen dollar klaar voor investeringen. “De ontwikkeling ervan is gewoon fantastisch”, zegt majoor-generaal William Hix. “Weinig zaken zullen dit overleven. Soldaten in een tank misschien wel, maar de tank zelf niet.”

“Kinetische wapens zorgen voor een veel grotere impact op hun doelwitten door de grote energie die ze meedragen. Veel meer dan chemische wapens”, aldus wapenexpert Randy Simpson. De inzet van het wapen is nog wel niet voor morgen. De eerste testen dateren van 2013 en momenteel zit men in de fase van de ‘geavanceerde computersimulaties’.""

Bron : http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170422_02846334?_section=63839316&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb&M_BT=2883551896648&adh_i=6418e432919fce68378253e9adb82263&imai=488bbb98-03b5-4d47-8649-3f674526e322