King Seiko 2022

Op staal ook😂

Shut up. Keimooi ding gewoon.

2 likes

Is King Seiko een handige historische branding om een prijsklasse tussen Presage en Grand Seiko te creëren?

Voor ieders budget wat te vinden bij Seiko :bulb:

3 likes

Citaat[quote=“Tilo, post:23, topic:378486, full:true”]
Is King Seiko een handige historische branding om een prijsklasse tussen Presage en Grand Seiko te creëren?
[/quote]

Vanuit dat oogpunt is de prijs van €1.700 te verklaren en normaal. Het enige wat ze zijn vergeten is het uurwerk dan ook te upgraden. Dan is er niks mis mee

1 like

Vanuit dit oogpunt inderdaad leuk, zeker omdat ik merk dat ik tussen de lijnen inval qua vraag. Maar dan mogen ze hem wel beter maken dan dit.

2 likes

Ik ben enthousiast. Zie nou wel, Bas. Seiko. Scoop! @BasMaartenRoderick

1 like

Die staat volgens mij in het verkeerde lijstje.
Lekker laten lopen, wat mij betreft.
In de 1000 Eur. plus categorie komt ie bij mij niet op de wishlist.

3 likes

Jij een fan van seiko? Gaat het goed met je? Je bent duidelijk nog erg van slag door de afgeblazen verhuizing naar Friesland… Ga even zitten en neem een slokje water, want zo herken ik je niet meer terug hoor!

1 like

Ik vind ze erg geslaagd, vooral zwart/grijs en bruin.

3 likes

Is daar iets op tegen dan ?

1 like

Nee, maar Guus is juist nooit een fan geweest. Daarom zegt ie ook dat het een scoop is dat ie deze wel gaaf vindt :smiley:

2 likes

Dat wist ik niet…:joy::joy:.

Ook ik vind het een stevige vraagprijs voor deze KS serie, maar ga er wel 1 aanschaffen. Beter duur als niet koop zou mijn ouwe heer zeggen…

1 like

Euh, de King Seiko letters zijn te groot en uit evenwicht op de dial.
Mogelijk historisch te verklaren, maar neen

1 like

Ik vind ‘t een mooie optie voor de iets kleinere beurs om toch een nieuwe KS te kopen.
Maar ik begrijp je punt.

1 like

Ik vind het doodzonde dat er geen eigen KS kalibers zijn. Als ze deze range de komende jaren willen gaan uitbouwen had dat best gekund. Nu is het een knip plak model waar de KS naam op gekomen is in plaats van dat het een KS waardig horloge is.

6 likes

Bah, wat een lelijke text op de dials

2 likes

Jij bent lelijk. Ik vind dat juist leuk van de vintage modellen.

3 likes

Kijk, het probleem is dat Seiko direct van dittem

naar micro artist studio GS, naar reguliere GS naar 6L35 en dan direct door naar skere 6R gaat.

Wat ze zouden moeten doen is een drietal gradaties van de 6L35 maken. Maak een 6L35 Top grade met chronometer spec, had die dan in de KS LE gestopt. Maak dan een 6L35 base voor de herinterpretatie van de KS, en houd een Top Grade achter de hand voor het ontwikkelen van de lijn.

Als ETA het kan… Toch?

6 likes

Is veel te logisch…

Moet zeggen dat ik het uurwerk dat erin zit ook niet heel spannend vind, maar ik het model toch wel verleidelijk vind. De afwerking van het horloge ziet er wel top uit.

2 likes