King Seiko 2022

Dat probeerde ik ook duidelijk te maken met :partying_face: wat gelijk staat aan een feestje, de enige party poeper is de prijs en misschien de brachlet maar die zou ik eerst moeten zien.

Top dat je de moeite neemt om ons van een crash course Seiko wijzers te voorzien. Leerzaam en interessant wat ā€œmogelijk isā€/ te verwachten valt rond een bepaald prijspunt :+1:

1 like

Een van de leukere aspecten van de hobby, om het soms beter te doen dan Seiko zelf :grin:

O nee. Mijn vrouw vond onverwacht je Alpinist ook erg fraai, en ik moet zeggen in het echt ook prachtig. Liever dan zelfs een jong gebruikte 6R35 waarvan je weet dat hij goed loopt dan de loterij van een nieuwe.

Maar als het op Seiko aankomt kwam ik laatst de nieuwe, niet belachelijk grote, Astrons tegen, nl in 39mm diameter, en dat lijkt me ook wel wat. Zoals deze (SSJ005J1):

Of deze (SSJ007J1):

image

Ik weet alleen niet of ik ze vaak zou dragen, afgezien dat ik de technologie cool vind en nog niet in de doos heb zitten.

Tja, Seiko gaat goed om met garantie. Geen probleem mee. Over drie weken is de Alpinist er weer, en de SPB153 loopt hartstikke strak, dus ik denk dat het wel goed komt. Maar doe haar de groeten! Ik ben het met 'r eens. :slight_smile:

En maar 11 mm dik. Mooie maat. Toch vind ik het horloge…Tja. Ik vind Solar en Kinetic niet zo rustgevend, eerlijk gezegd. En ik vind de cirkel rond de indices in combinatie met de bezel wel erg sportief, maar niet op de manier van je Citzen duikertje. Ik weet niet of het jouw ding is gegeven wat ik van je verzameling ken.

Geen dank, graag gedaan, ik spam graag macro foto’s. :slight_smile:

1 like

De maat is gaaf, en solar loopt altijd (althans bij Citizen, nog geen ervaring met Seiko). Zo’n keramische bezel is wel tof, maar zou ik in het echt moeten zien. En 1700 is niet een bedrag wat ik even tussendoor aan een horloge uitgeef.

Ook prima hoor. Allebei robuust. Maar ergens geeft het me een gevoel van paranoia wanneer ik ze in een kast leg. :slight_smile: Dat is mijn probleem, niks over de technologie.

1 like

Ik kwam deze ook nog tegen toen ik op Astron zocht op Chrono:

image

Bijna de oer-Astron. Pittig geprijsd, super zeldzaam.

1 like

12K. Wow. Maar als ze daar toch eens een re-issue van uitbrachten… Dat zou wat zijn. Alleen… Zo kom ik nooit aan een horloge met Daini-Seikosha logo. Suwa heb ik al.

1 like

Is er, de SBXD002. Gelimiteerd op 50 stuks en uitgebracht in 2019.

Als hij nog te vinden is, kost hij wel een ledemaat. Bij release ruim 35k in dollars.

Maar wƩl weer een behoorlijk nieuw uurwerk.

Dus als ze dit voor de Astron kunnen, inderdaad, waarom niet zo’n zelfde vernieuwing qua uurwerk voor de nieuwe KS-sen.

Overigens vind ik uitbreiding van de KS range wel leuk. :smiley:

3 likes

Voor diegene die er deze week nog niets over heeft gelezen. Of voor de King Seiko liefhebber die er geen genoeg van krijgen :wink: Onderstaand een artikel met meer informatie en specificaties van zowel de vintage als nieuwe King Seiko’s.

2 likes