Dat dus inderdaad, heb er twee op tafel gehad 1 en 3 jaar in gebruik waren en allebei bleken gewoonweg niet degelijk gesmeerd te zijn.
Beide lopen na een beurtje heel keurig, eerst idd alleen afstellen geprobeerd, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.
Verder prachtige horloges!!!
Demagnitiseren is altijd de eerste stap die ik doe, en vaak lost dit veel op
Ik heb gisteren bij Amazon zo’n apparaatje besteld, komt als het goed is vandaag, dus dan zal ik dat idd eerst eens proberen. Hodinkee-instructiefilmpje even bekeken, kind (en dus ook ik) zou dat wasje wel moeten kunnen doen. Ben eens benieuwd.
Dank aan allen voor de reacties en suggesties!
Het apparaatje is gekomen en het heeft wel geholpen. Beat error is nu ca. 3 (nog steeds te veel), maar de afwijking is nu meer dan gehalveerd, dus dat komt al meer in de goede richting.
Nog een paar keer doen dan
Gewoon ff afregelen, beunen met een extra fijne tandenstoker aan die stud carrier
Oja en je weet niet of je in de goeie richting de veer langer of korter maakt.
Succes
Alle richtingen gedaan en langzaam weggetrokken?
Wijzerplaat boven, naar beneden, kroon omhoog en omlaag.
Als dit niet werkt, gewoon even naar @vouwfietser
Zelf ook mijn horloge gedemagnetiseerd begin dit jaar met een Ali express ding en werkte 50/50 helaas
Het apparaat begon ook the stinken trouwens na 20 minuten, niet gemaakt om zolang aan te staan waarschijnlijk…
Later een iwc gekocht (wat ze waarschijnlijk in de winkel of werkplaats gebruiken) en toen was het goed gelukkig
Ja, die idd. ook gezien
Dat moet ik dan idd nog doen, nu alleen met de bodem op het apparaat. Dank voor de tip!
Nee die dingen moet je echt maar heel kort induwen. Als je die knop te lang indrukt, vliegt de boel in de hens.
@tijdsbeeld ook niet ingestoken laten. Je brandverzekering gaat denk ik geen ene moer vergoeden met dit apparaat
gewoon aan staan, niks ingedrukt…
Heb er eens eentje opengemaakt. Verbaasd me niets
Met deze Elma kopie hoef je het horloge niet te bewegen. Gewoon erop leggen en 1 maal de knop indrukken.
Vooral handig als (hobby) horlogemaker voor uurwerken en onderdelen, maar voor 4 tientjes eigenlijk ook wel beter voor de reguliere liefhebber.
Ze zitten beter in elkaar dan die kleine blauwe, maar alsnog steek ik dit soort apparaten enkel in gezekerde stekkerdozen met aan/uit knop. De CQ blijft toch loterij werk.
Die van IWC zal zeker weten een stuk veiliger zijn dan die Ali dingen . Mooi apparaatje
snap ik eigenlijk niet als je hem alleen er op moet leggen, de bedoeling is dat het magnetisch veld omdraaid op zekere afstand dat is de bedoeling van het apparaat