King Seiko 5626-7040 reparateur

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik een King Seiko 5626-7040 gekocht helaas met het welbekende probleem met de dag/datum. Hierdoor is het niet mogelijk de dag en datum los van de uren aan te passen, noem het de quickset functie. Na veelvuldig zoeken en een servicebeurt is het probleem nog niet verholpen…

Weet iemand wellicht een juwelier, servicepunt, restaurateur, e.d. waar dit probleem verholpen kan worden? Het liefst in Nederland.

Ik hoor het graag en onwijs bedankt alvast!

1 like

Vervelend!

Ik heb mijn 5626-7040 (die had na ontvangst een probleem) een paar jaar terug snel laten repareren door juwelier Langeler in Made. Goede ervaringen mee.

En anders via Seiko zelf (naar Schiedam laten sturen door een juwelier)?

Succes!

Hier kan je er eentje in jouw buurt vinden met HF recensies.

1 like

@Bauhaus, Top!

Ga ik eens proberen.

Ik heb goede ervaring met forumlid Aad57
Is zeer kundig met (oude) Japanners.
Heeft voor mij recent een vintage Seiko gerepareerd.
Mogelijk kun je hem DM-en

1 like

Jan Ubels kan metalen tandwieltjes maken om het plastic deel te vervangen. Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

Destijds bij m’n Lord Matic laten doen die hetzelfde euvel had. Top, werkt sindsdien als een tierelier.

2 likes

Juwelier Langeler repareert ook replica’s onder het mom schmoney is schmoney. Moet je je lekker bij voelen :smirk:.

1 like

Ik denk id dat @Aad57 je goed verder kan helpen. Je kunt beter wegblijven bij een juwelier. Dit zijn enkel doorgeef luiken die je voor het doorgeven een aardige rekening presenteren.

1 like

Mmm. Dat wist ik niet. Tja, hij is geen “AD” en hoeft zich dus ook niet te houden aan regeltjes …
Snel is hij zeker en dat is ook wel eens fijn.

1 like