King Seiko geboortehorloge

Mijn beste,

Altíjd mooi om een horloge uit je geboortejaar te bekomen!!
En ook deze Seiko King, mag er zijn!!
Veel draag-plezier dan ook met deze levensgezel voor om de pols. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Bedankt voor de leuke reacties!
Ik ga even kijken welke banden baas in dit form ik kan benaderen. Ik vermoed dat een bandje wat niet smal uitloopt al iets beter zal staan, ik hoorde ook iets over een tang die een breder bandje passend kan maken op een smallere lug.
Waar ik het klokje heb gekocht? Dit klokje komt van een verkoper van eBay, deze 100% positieve verkoper heeft veel mooie vintage Seiko klokjes die hij als antiek verkoopt. Hij controleert of het klokje loopt en wat de afwijking per dag is maar geeft geen service beurt.
Wat een King Seiko kost? De prijzen lopen sterk uiteen, het ligt aan het type uurwerkje de zeldzaamheid de staat en waar je koopt. Er zijn Japanse websites waar je minder betaalt dan bij eBay maar dat was voor mij onbekend terrein. Het ene kaliber is met de hand gemaakt het ander machinaal of heeft een hogere beat rate. De staat van de wijzerplaat kan invloed hebben op de prijs, is hij origineel, bijgewerkt, vocht plekken, ik las iets over olie plekjes op de wijzerplaat dat is vaak een slecht teken. Het blijft met een antiek klokje een gok wat je koopt en het ligt er in de hoofdzaak aan wat je er voor over hebt.
Als ik naar mezelf kijk, voor mij was het belangrijk dat het horloge uit mijn geboorte jaar en maand kwam, dat hij mechanisch was, dus geen King Quartz er netjes uitzag.
En, deze was lastig, er geen datum en dag aanduiding opzat. Eerlijk gezegd vind ik hem met aanduiding iets leuker maar gezien zijn leeftijd heb je dan meer kans op mankementen en zijn er mogelijk geen reserve onderdelen te verkrijgen.
Naast de King Seiko stonden ook de Omega Speedmaster apollo 14 en 15 op mijn lijstje aangezien ik fan ben van de Apollo missies maar deze liggen ver uit mijn budget en komen niet uit de maand mei een andere was de Citizen eagle 7, heeft veel weg van Seiko en met de eagle een connectie met de apollo 11 missie, the eagle has landed!
Voor een King Seiko moet je denken aan een bedrag rond de €500,- deze was net geen €600,- maar er zijn van dit horloge ook uitschieters naar het dubbele van wat ik ervoor betaald heb.

1 like

Een mooi exemplaar. Veel plezier er van :+1:

Mwah dat vind ik toch wel heel erg veel voor een KS. Het ligt ook wel aan het model en staat. Maar voor 400 (of soms wat minder) moet je wel een goeie KS kunnen scoren.

Ja er is wel een redelijk risico dat je iets niet origineels koopt. Helaas zijn er met name op ebay veel verkopers die dergelijke niet originele KSen verkopen.