King Seiko geboortehorloge

Vandaag mijn geboorte horloge ontvangen uit Japan, de King Seiko 45-7010.
Eindelijk na lang zoeken een mooi, hij ziet er als nieuw uit, exemplaar gevonden van dit hi-beat (36.000 bph) uurwerkje.
Dit, met de hand opgewonden, klokje komt uit de fabriek van Daini Seikosha en heeft het kaliber 4500A.
Hoewel er een nieuw Seiko bandje op zit wil ik die vervangen voor een die wat robuuster is. Heeft iemand een suggestie voor een mooi dik robuust bandje?

40 likes

Ik vind hem juist erg mooi met dit bandje!

1 like

die ziet er echt piekfijn uit! geniet er van

Ziet er werkelijk als nieuw uit,ik zou 1 van de forum banden bazen benaderen

Is een prachtbandje, dat staat hem echt, veel draagplezier :+1:

Prachtig, gefeliciteerd met die aanwinst.

Mā€™n Lord Matic is ook uit '71, en ofschoon de stijl overeen komt, is dit toch even andere koek, als ik zo eens naar de caseback en kroon koekeloer. :+1:

Mooie aanwinst!
En dit bandje staat hem prima :+1:

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

Op dit horloge hoort eigenlijk geen dik robuust bandje. Zoiets als wat er nu aan zit is zeer mooi.:+1:

Wat een prachtā€¦ zou hem ook zo houden .

Prachtig! Gefeliciteerd!

Hier een poging: zet er vooral geen robuuste band op. Althans, ik zou uit de buurt blijven van alle banden met contraststiksel en two-stitch ā€˜vintageā€™ straps. Dit edele horloge verdient een imo een net paar schoenen. Misschien nubuck of suede als het iets informeler moet?

Prachtig exemplaar :clap::ok_hand:

Mooi hoor! Zou dit zelf ook graag doenā€¦ heb je tips waar het beste aan te schaffen? Is er een groot risico op fakes?

Heel gaaf exemplaar!

Prachtig!

Bandje vind ik niet mooi.
Wat meer kwaliteit verdiend het horloge!

Prachtig klokje ik vind dat bruine leer ook erg mooi staan eigenlijk.

Geen dikker bandje, zou ik zeggen. Dat past niet echt bij de periode. Ik geloof niet dat ik in de jaren '70 Ć¼berhaupt ooit van die dikke leren bandjes zag die tegenwoordig ā€œvintageā€ worden genoemd.

Een mooi zwart buffelleren bandje zou nog wel kunnen volgens mij.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk allemaal persoonlijke smaak :slight_smile:

Ik denk dat zo een alligator hem wel leuk zou kunnen staan.

1 like

Prachtig :ok_hand: Van harte met deze mooie aanwinst uit jouw geboortejaar.

Helemaal mee eens. Zoā€™n elegant horloge heeft een elegant bandje nodig. Misschien een ander, maar deze misstaat zeker niet. Prachtig horloge trouwens.

2 likes

Wat een mooi horloge zeg :ok_hand:

Ik vind dit Ć©Ć©n van de mooiere King Seikos zo zonder datum.

En een zwart lizard grain bandje hoort hier eigenlijk wel bij

Veel draagplezier :+1: