King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Ok, de voorkant is ook mooi :star_struck:

11 likes

Prachtig horloge en complimenten voor de mooie foto👍

1 like

Bedankt! Hoewel hij niet van voldoende adel is, vind ik het toch echt een topper.

Bijna niet te doen. Kom ze in Japan zelden tot nooit tegen. Wordt een donor zoeken ben ik bang.

Ideetje, scoor een werkende 56 met een kapot gepolijste of beschadigde kast/dial. Die zijn vaak voor een fractie van de prijs te krijgen.

1 like

Thanks Nash.

Ik moet maar eens in dat Yahoo! JP duiken om goedkoop een donor te vinden.

1 like

Zet ook even een zoekertje hier uit. Misschien is er wel iemand hier die iets heeft :+1:.

Enkele foromleden waaronder ikzelf koopt ook zooi daar voor onderdelen :rofl:. Heb er zelf helaas geen voor je anders kon je die wel overnemen.

1 like

Bedankt!

Ik heb geen haast. Ik heb het 5606 uurwerk een servicebeurt laten geven. Hij doet het voorlopig goed. Misschien laat ik het zo. Ik heb nog een goede originele 5625-7000 en dan nu een 5606-7000 :grinning: en nog een 4502-7001incoming.

King Seiko koorts :hot_face: :rofl:

Met de 5606-7000 kan ik meedoen met de enige op het forum 🫣

1 like

Wie kan mij advies geven voor het perfecte bandje voor mijn KS45? Er zit nu een erg dun krokoprint leren band op maar dat is mij iets de eenvoudig. Liefst had ik er een stalen band op maar ik heb een LM en een KS band die beide op mijn KS56 passen geprobeerd maar die passen niet.

Mooi hè, zo‘n Gattling Gun in jouw horloge :rofl:

4 likes

Voor mij ook. En zonder dag/datum. Wat een pracht Seiko (en schitterend vastgelegd)

1 like

Juist eenvoud is prachtig bij kings imo. Het legt de focus op de kast.
Ik zou voor een naadloos matte band (kalfsleer?) gaan.

Dat gezegd hebbende vind ik het huidige bandje echt niet misstaan.

Mocht je echt wat speciaals willen, die toch het horloge eert/complimenteert is een mooie hagedis wel een optie. Toch net wat aparter.

Voorbeeldje;

Dan blijft de aandacht op de kast maar wel met een erg lekkere band.

Een metalen bandje gaat lastig worden ben ik bang.

@Spooler had jij geen vintage stalen Bambi bandje gevonden die op een een 45 7000 kast past?

2 likes

Ik hoop het zo……

1 like

Euhhhh, jep maar die blijft bij moi!
Sorry boyzzz…

2 likes

Heb je wat meer gegevens? Misschien kan ik er zelf een vinden.

Dank :slight_smile:

De forumsponser heeft ook mooie leren straps.
En wat @Nash zegt een mooie dunne stichless band past perfect bij de 45KS. Less is more.

2 likes

Haha snap ik helemaal. Maar dacht, misschien staat er een type nummer op :rofl:.

Nee maatje, staat alleen Bambi op!
Ik zou eens Bambi president 18mm bracelet proberen misschien levert dat iets op

6 likes

Blijft een top combo dit :smirk:

Is wel een 56xx en geen 45xx. Die heben verschillende pin positie in de lugs.

Da is ie een 56ks en die hebben dezelfde bracelet als de 45ks mss 19mm ipv 18mm. Ik heb deze nl op beide kasten geprobeerd.
Maak eens een foto van je bracelet met de 56ks. Wellicht dat ik je kan helpen.