Crosspost.
Deze KS bevalt nog steeds zo ontzettend goed.
!?
Of wil je enken de pouch showen
Lekker hoor Heel mooi.
Ik ga zondag kijken of er wat moois is, erg benieuwd. Nog geen KS in het echie gezien!
Hij is schitterend David, en gefeliciteerd!
En nu genieten maar.
Jaa bijzonder mee in m’n nopjes. Was een beetje huiverig omdat jij ergens eens noemde dat je de sunburst te heftig vond, maar ik vond het bij bezichtigen meteen goed, geen twijfels. Dacht eerst eigenlijk dat de wijzerplaat dezelfde bewerking & kleur had als m’n SPB207
(en die vind ik geweldig) maar toch is het anders. Ben nog van plan een NA te schrijven, maar dan moet ik wel ff achter de camera klimmen om 'm goed eer aan te doen!
Van het weekend m’n camera erbij gepakt om even met de KS te spelen:
Hierna zag ik echter dat er op de wijzerplaat behoorlijk wat stof zit. Met het blote oog is mij dat eerder niet opgevallen. Het zit vooral bij de 1 en 2 uur indices -en erop- maar het zit ook meer verspreid:
Ik twijfel ergens of dit geen muggenziften is omdat je echt je best moet doen om het te zien met het blote oog, maar anderzijds vind ik het zelf niet acceptabel.
Ruilen gaat niet, dus hij ga 'm wegbrengen zodat hij ri service center gaat. Zal ook verzoeken tot controle uurwerk want geen idee waar dit stof nog meer zit. Wel balen, heb 'm nog geen 2 weken en dan moet ik 'm nu al missen
Balen zeg! In mijn ogen geen muggenziften, je koopt een horloge van 2K van een gerenommeerd merk; daarbij mag je verwachten dat alles gewoon in orde is en er wel bepaalde quality checks zijn. Ook al is het misschien met het blote oog lastig te zien, jij weet dat het er wel zit.
Afijn, hopelijk is hij straks weer helemaal nagelopen en stofvrij, want prachtig is hij zeker !
Ik heb hem vanmiddag weggebracht. Heb 'm bij een andere juwelier gebracht dan waar ik 'm gekocht heb, die boutique zit niet om de hoek zeg maar… De man die 'm aannam kon er weinig van zien, maar op de foto was het duidelijk. Dus hij wordt opgestuurd. Hij kon niet garanderen dat ze er wat aan zouden doen, hangt erom of men het bij het service center wel ziet. Klinkt logisch, maar zou het wel rot vinden als later blijkt dat ik 'm voor niets heb laten opsturen En hoop dat het niet te lang duurt!!
Sinds ik jong ben heb ik altijd al een zwak gehad voor Seiko horloges. Mijn hele leven had ik altijd wel een Seiko ergens in de la liggen. In de jaren 80 kreeg ik ook een zwak voor G-Shocks, ik heb daar nog steeds wat mee en heb een paar mooie edities van liggen, maar das een ander verhaal voor een ander forum.
De laatste jaren bezit ik een mooie Turtle en in 2017 had ik ook een mooie wat luxere duiker erbij gekocht de SBDC051.
Maar toch was dat het allemaal net niet. De SBDC051 maar weer verkocht en toen ik 50 werd heb ik mijzelf het ultieme kado gegeven, een fonkel nieuwe Rolex Submariner. Was daar in eerste instantie super blij mee. Maar op de een of andere manier heb ik er nooit een klik mee gekregen. Gevolg was dat de Rolex de afgelopen 5 jaar merendeels de binnenkant van het doosje heeft gezien.
Nu had ik vroeger al van de King Seiko gehoord en was de laatste maanden toch maar weer eens gaan Googlen. De nieuwe line up King Seiko’s spraken mij heel erg aan maar toch heb ik mij al die tijd ingehouden. Tot ik 14 dagen geleden de nieuwe SJE095 zag. Een limited editie in een oplage van slechts 600 stuks met het 6L35 uurwerk erin geschroefd.
Nu kon ik de verleiding niet langer weerstaan. Besloten om de Rolex na 5 jaar te verkopen, afgelopen weekend een afspraak bij de juwelier gemaakt en de beslissing was niet moeilijk. Dus sinds dit weekend heb ik eindelijk mijn droom Seiko. vanaf het eerste moment heb ik hier wel een klik mee.
Draagt super fijn. 38,5mm op mijn 17cm pols is voor mij perfect. Ben er superblij mee en kan er naar blijven kijken.
Ik gok zomaar dat deze samen met de Turtle en een paar mooie G-Shocks een blijvertje is.
Hierbij ook wat fotos, ben geen goede fotograaf en in het echt komt het horloge veel mooier tot zijn recht.
Gefeliciteerd! Echt een schitterende uitvoering deze King Seiko. Staat goed, genieten en nooit meer weg doen !
Veel plezier ermee, pracht exemplaar echt waar
Pracht van een ding Heel fraai!
Zit hier nou ook een lichte leren band bij? Dacht die op afbeeldingen gezien te hebben, of heb ik dan het verkeerde model in gedachten
Deze stalen band heeft geen quick release toch?
Dag David, mijn onwetenheid, maar wat is een quick release? Aan de onderkant links en rechts zitten 2 kleine drukknopjes bij de sluiting. Als ik die beide indruk schiet de band los.
Klopt helemaal, er komt ook een hele mooie lederen band mee bij het horloge. Die bewaar ik tot het weer mooi weer wordt in het voorjaar.
Precies dat! Nice! De meer basic modellen die dit jaar zijn uitgebracht hebben ook die quick release, maar daarbij sluit de band niet mooi aan op de kast. Mooi dat ze dat bij deze wél zo hebben uitgevoerd Had dat ook graag bij mijn model gezien, maar zo bijdehand waren ze toen nog niet helaas!
U is een man naar mijn hart: Rolex eruit, King Seiko erin
Zonder gekheid, dit is een pracht aanwinst!
Persoonlijk vind ik hem 10x mooier op staal, maar ook dat is nogal persoonlijk.
Proficiat, man. Vind alle Kings erg vet, en deze is zeker van de allervetste. De wijzerplaat heeft iets heel erg ‘Japans’ ( )