Zou ik nog wel eens willen hebben. Wat een geometrische vormen van kast en wijzerplaat!
Indrukwekkend mooie wijzerplaat!
Dit blijft een van de tofste KS platen die ik in lange tijd gezien heb. Misschien wel een van de tofste Seiko / GS platen überhaupt. Ik neem even aan dat hij niet verveelt?
Nee, hij blijft prachtig. Vooral omdat hij zo speelt met het licht en dus vele vormen aanneemt. Elk uur is het een ander lichtspel.
Nee,deze verveelt niet.Maar draag nu de Reverso meer.
Prachtige KS
Dank U Dan
Ik twijfel enorm tussen aankoop van de 449999 chronometer of een van de moderne heruitgave……
Ik was blij met de heruitgave, want vind de vintagemarkt een mijnenveld (als in: daar heb ik te weinig kennis voor).
Er zijn wel wat betrouwbare adressen voor vintage die ik aandurf.
En price wise maakt het niet zoveel verschil……het is deze keer echt de wel of niet “echt” uitvoering of de heruitgave……het formaat van de vintage is me bekend, die van de nieuwere nog niet om de pols gehad
Is dat dit?
Ik vind de engine turned bezel wel cool, eerlijk gezegd, maar aan de andere kant is een moderne her-uitgave wel heel erg zorgeloos. Je weet wat je koopt, je weet dat het het doet, zeg maar.
Daarbij heb ik wel een erg sterke voorkeur voor 6L-gebaseerde modellen.
Ofwel deze dus of wel idd een nieuwere met 6L uurwerk
mooi deze!
De vintage is echt een topper, maar ook kwetsbaar.
Eentje vinden waarbij de medallion, wijzerplaat en kast in goede staat is word met het jaar lastiger.
Vaak is 1 van de 3 naar de haaien, waarbij de kast nog terug op te maken is.
Als het een bonus op je collectie is (de kerst op de taart) zou ik zoeken naar een vintage exemplaar. Als je hem in je dagelijkse roulatie wil, zou ik voor een moderne gaan.
@Spooler heeft een vintage 449999 in topstaat (links). Kijk, dan;
Daar kan geen moderne tegenop imo.
Het zou inderdaad voor dagelijks gebruik zijn, ik heb de 15034 ook regelmatig om
Ik hang toch steeds meer naar de modernere variant! Bedankt voor de input
Eens.
Zou zo graag nog eens een GS 4420-9000 hebben
Jah ook mooi maar andere kast….juist die open ruimte tussen de lugs is zo mooi….
Dan zou ik echt modern kiezen.
Waarom? Als die een ongelukje meemaakt heb je de optie voor zorgeloos herstel en voorradige onderdelen.
Een vintage is imo voor gelegenheden waar je hem een beetje kan beschermen voor ongelukjes en om te aanschouwen in je collectie.
Alhoewel ik best vaak vintage draag, ga ik er niet de tuin mee doen of de vaatwasser mee uitruimen.