Absoluut true!!! Ik ga me inlezen in de nieuwere modellen, zolang het maar zonder datum is
Ken ik niet. Volgens mij is dit ook niet correct, want ik heb toch een goed beeld van de Seiko catalogi van die tijd.
Is trouwens niet de referentie. Dat is 44-9990. Zie nu pas dat de 0 in de vraag een 9 genoemd was. Klakkeloos overgenomen…
Is niet correct en aftermarket. Er bestaat zover ik weet ook geen enigine turned bezel KS model. Daar deze ref van 1964 tot 1968 was geproduceerd, zou het theoretisch een optie geweest kunnen zijn, maar dat was het zover ik weet niet.
Vraag me nu wel af welke bezel hier op zit, want als er een regulier Seiko referentie is waarvan de bezel dus 1 op 1 past, zou dit erg goed nieuws zijn (want dan is er waarschijnlijk ook een gladde optie). Afgaande op de foto, twijfel ik echter of de bezel het glas goed vast zet op de kast. Waarschijnlijk niet en mogelijk een oorzaak van die vochtschade rondom de hele wijzerplaat.
Enfin, mocht iemand toevallig weten of er een Seiko referentie is waarvan de bezel past op de 44-9990, laat het vooral weten onderdelen worden schaars en als dit een optie blijkt kunnen er een aantal gered worden van de donor bakken lijkt me zo
Ik vond het al wat vreemd dat ik zoiets nog nooit gezien had. Die foto komt van de Baai, dus dat zal dan niet de beste aankoop zijn.
Dan zou ik zou voor de 4520-8000. Het kleinere broertje.
Persoonlijk vind ik die maat lekkerder. Hij is ook nog eens een heel stuk goedkoper te verkrijgen en er zijn nog redelijk goede in omloop, in tegenstelling tot de 4420. De 44 is ondertussen echt zeldzaam geworden in goede staat.
Daar is onlangs ook een nieuwe van uitgebracht overigens, met welliswaar de maten die meer lijken op de 44gs (zelfs nog ietsjes groter en dikker dan de orginele 44gs). 38.8 diameter met een lug to lug die 0.7mm groter dan een 5 cijferige 36mm datejust, om je een beeld te geven.
Dat oogt dus met een witte plaat, een stuk groter dan een 36mm datejust maar zal wel vergelijkbaar dragen.
Dit is een slechte foto van de mijne (de vintage 45-8000). De camera heeft hier gekkigheid uitgehaald met de scherpte. De vlekjes zijn in het echt onopvallend en het GS logo ziet er hier raar uit.
Is ook een mooie, zeker! Alleen de maat van de 45 is voor mij denk ik iets aan de kleine kant.
Hoewel ik het high beat uurwerkje wel heel erg fraai vind!
Die heruitgave is me dan weer te lomp (en te duur)…
Wat is jouw polsomtrek?
Trouwens echt zo’n horloge dat ik om financiële redenen waarschijnlijk nooit zal dragen
Een van de smalste op het forum. Ergens tussen 15.5 en 16cm. Bij mij oogt de 45 zelfs nog fors.
@Spooler heeft een 4522 met datum en best flinke polsen. Staat hem erg goed
Een goede 44 zal niet veel goedkoper zijn na onderhoud
Klopt…maar ik blijf dromen
Heeft zeker presence bij jou.
Mijn pols is 17.5-18cm…nothing crazy. Zou graag eens passen. Heftig om blind te kopen zoiets.
Je hebt wel lef! Zo te zien uit Hongarije van een particulier
Maar je hebt het denk ik goed gedaan. Voor wat ik zo kan zien klopt die helemaal. De plaat, kroon, de secondewijzer met aan het uiteinde de pijlpunt en een strakke medaillon.
Netjes . Zeer benieuwd als die binnenkomt. Heb deze nog nooit in het echt mogen bewonderen
Spannend blijft het toch wel , volgens mij idd kloppend allemaal….contact liep prettig en gaf geen rode vlaggen gevoel.
We gaan het zien, op de foto’s in elk geval erg mooi
De band zat bij de set. Bij Jaap gekocht.
Weet iemand hier waar King Seiko te passen is? Volgens de NL website (voor zover ik kan vinden) alleen in de Seiko boutique in AMS.
Zou liever in de buurt van Den Haag, Utrecht of Nijmegen gaan passen als dat mogelijk is.
Pluspunt als ze ook GS (SBGX) hebben, maar weet niet of dat realistisch is (op die Boutique na dan).
Bouman in Culemborg zal wel het een en ander aan King Seiko hebben liggen, naar ik verwacht…
Dankje, dat is ook nog eens op de route die ik regelmatig afleg.
In Den Haag zit Van Willigen. Die hadden ook altijd wat King Seiko staan. Ze zijn echter het dealerschap van Grand Seiko verloren, maar ik heb geen idee wat dat betekent voor King Seiko.
En anders Schaap + Citroen?
Thanks, zie ze niet op de website staan, maar ik kan eens langslopen.
Brunott in Rotterdam heeft ook enkele modellen liggen, ik verwacht dat het assortiment van Bouman wel groter is…