King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Kan afhankelijk zijn van het specifieke type, moest voor mijn type ook naar A’dam.

Ik wel? Als ik zoek op “King Seiko” krijg ik 5 modellen.
King Seiko staat los van GS, dus voor Van Willigen maakt dat op zich niet uit.

Daar is Seiko te min :wink:

Paar plaatjes van de mijne, volgens mij niet eerder gedeeld. Alleen tekst is ook zo saai :grimacing:

24 likes

Je hebt gelijk. Toch iets verkeerd gedaan met de filters dan, denk ik. Thanks.

1 like

Dankje!

1 like

Welke ref nummer heeft deze mooie King?!

1 like

Vette platen man! Daar zit wat werk in! :sunglasses:

1 like

Leuk horloge, en prachtige foto’s zeg!

2 likes

Ah, jij hebt de groene. Die ontbreekt nog in mijn set :crazy_face:
Pracht foto’s.

15 likes

Wat kan dit ouwetje nog shinen zeg :star_struck:

13 likes

Dit is de SPB373, een model van ca 2 jaar terug denk ik??

Altijd leuk om te horen!! Dank voor de complimenten :grimacing:

Ja, “moest” toen een groene worden. Was in eerste instantie geen fan van de KS, alternatieven waren de groene Sharp Edge (had jij die nu niet te koop staan??) en de groene Tissot Gentleman. Maar na bekijken in het echt was ik toch verkocht. Prachtig ding, vooral de band ook :green_heart:
Enige wat ik lastig vind is dat 'ie zo clean en shiny is, dat elke veeg en stofje op het glas nogal lijkt op te vallen … :man_shrugging:

Ik had bijna hetzelfde! Ik ging naar de Seiko Boutique voor de Prospex SPB455J1 diver (die bij veel lokale bedrijven uitverkocht was, waaronder deze Seiko Boutique!) en toen kwam ik de KS SDKS015 tegen en was eigenlijk meteen onder de indruk! Omdat ik niet op de impuls wilde reageren had ik de aankoop uitgesteld… een hele dag. :rofl:

1 like

Ja ik ben eruit. Na alle mooie fotos die ik hier en op het internet zie. Ik wil een vintage King Seiko, maar wat zijn er een hoop mooie modellen.
Ben al even aan het zoeken en weet nog niet of ik zilver of goud wil.

Maar het belangrijkste, waar op te letten bij het zoeken? Er staan er veel op Catawiki maar dat durf ik niet aan dus misschien chrono24. Natuurlijk wil ik geen Franken Watch. Budget €500/600 is dat haalbaar?

2 likes

Goud is verguld, dus dat blijft niet mooi. Plus ik vind goud + witte dial snel ouderwets.

Nooit een goed idee.

Beter.

Maar je moet echt ff researchen. Zelf haal ik ze uit Japan.

Makkelijk. Maar welke referentie denk je aan? Heb er de afgelopen jaren denk ik zo’n 10 in die range verpatst (350-750).

Wel een ding bij de 5626 modellen is dat t plastic onderdeeltje voor de dag verzet tricky is. Bij mijn weten hebben de andere referenties (mn. 5625s) dat niet. Veel andere king seikos zijn datumloos of handwinder.

Herstel, 5625s hebben t ook, maar dan is t met name de quickset.

2 likes

Gaat om de Quickset van alle 56 uurwerken. Gebruikte plastic werd hard en broos.

Nooit de datum verzetten als het mechanisme al in werking is.

hij word niet bij allemaal hard overigens. Mijn hypothese is dat het gebruikte kunstof niet tegen olie kan. Indien een onwetende horlogemakers het kunstof onderdeel wel deed smeren, kan dat mogelijk voor de schade gezorgd hebben :thinking:

Indien de Quickset niet werkt, kan dit tegenwoordig gemakkelijk gefixt worden met een aftermarket onderdeel van vta. Of je kunt er eentje maken van een oude kapotte tiretteveer of ander dun messing onderdeel.

1 like

Had ik gelezen inderdaad, hele goede tip. Mijn vriendin zou ook zeggen dat het een oude l… Horloge is inderdaad :wink: maar sommige met de juiste band zien er op de foto er niet verkeerd uit. Maar niet mooi blijven is een no-go.

Dit was ik net aan het lezen op de site van seikoguy alleen de Yahoo action werkt in iedergeval al sinds 2022 niet meer dus nog even verder zoeken.

Hier ben ik nog niet helemaal over uit. Deze week eens even goed voor gaan zitten. Mijn voorkeur gaat uit een 9990 type als ik me niet vergis. Kan er zo op de telefoon niet een referentie erbij zoeken.

Dat heet tegenwoordig JDirectItems Auction. Via Buyee te benaderen. Er zijn ook andere “proxy” sites, zonder dat kun je op veel Japanse sites als Europeaan niet kopen. Ik heb via Buyee nu een aantal aankopen gedaan, niets over te klagen. Overigens biedt Buyee toegang tot meerdere platformen.
Plus, heb de indruk dat Japanners vrij volledige beschrijvingen van de producten geven.

Plenty aanbod, maar je moet wel ff geluk hebben dat wat je zoekt erbij zit. Ik zit een poosje al te koekeloeren, maar het leukere spul kost daar naar mijn idee tussen de €250 en €500, met echt mooi spul voor ruim het dubbele. Dan moet het nog hierheen…

Er zijn 2 smaakjes zoals je wellicht weet, namelijk “gold plated”, dan staat er “SGP” op de case back:

en “gold capped”, dan staat er “cap gold”:

(Pracht van een ding overigens!!)

Merk op dat de achterzijde van een gold capped horloge níet van goud is voorzien, bij een gold plated kast is wél de hele kast goudkleurig.

Beide varianten ga je vinden bij goudkleurige modellen. Capped is dikker dan plated, dus minder kans op doorgesleten plekken. Die modellen zijn volgens mij wel weer wat duurder.

Ik wil zelf ook wel eens een goudkleurig model proberen, kijk dan zelf vooral naar de quartz modellen;

Best leuk, maar hier wordt €490 voor gevraagd, als zijnde “NOS”.

Dit is ook een leukerd:

Maar staat momenteel met 45 biedingen, 110 (!) volgers en 3 dagen te gaan op €320; een echt koopje scoren lijkt me daar niet eenvoudig, mensen weten wel wat ze verkopen.

4 likes

Ik kijk niet zo naar goudkleurige king seikos, en in mijn herinnering heb ik alleen sgp gezien. Beide zijn “plated”, capped is in de regel dikker bij zwitsers. Of dat bij KS ook zo is weet ik niet. Beiden hebben zijn er iig met stalen caseback. Dat had mijn goudkleurige sgp ks iig wel.

Doe ik t via. Ik koop vaak horloges met slechte fotos en een laag vuil erop… maar waar de plaat mooi op lijkt…

De al opgeknapte modellen gaan idd voor de hoofdprijs.

Dit had ik bijv een interessante gevonden als ie t medallion nog had gehad.

https://buyee.jp/item/yahoo/auction/q1167545680?conversionType=YahooAuction_DirectSearch

Enige waar ik over twijfel is de zwarte rand rond de plaat. Dat is bij veel ks zo, schade/patina rond de rand van de plaat. En daar knap ik zelf flink op af.
En moet nieuw glaasje natuurlijk.

Of deze.
https://buyee.jp/item/yahoo/auction/u1176921388?conversionType=YahooAuction_DirectSearch

Had ik idd al verbeterd. Toch zie je -anekdotisch- t vaker bij day dates kapot, mss omdat het vaker gebruikt is.

3 likes

Dank je wel voor jullie antwoorden. Dit gaat me enorm helpen.
Medaillon op de cashback maakt het wel echt af.
Voor mij hoeft het geen gereviseerde te zijn, ik vind het niet erg wanneer de ks niet gepolijst is ik bedoel je koopt een oud horloge en dat mag je zien.

Daydate is wel leuk. Hebben ze allemaal eng./Japans als dag aanduiding?

1 like

Het is een ander proces, dus lijkt mij niet dat er bij niet-Zwitserse horloges iets anders is :man_shrugging:

Voor staal lijkt me dat ook nog leuk/interessant, voor goudkleur moet de kast wel fris zijn. Een indd, dial smetteloos. Hoewel ik soms denk een mooie verkleuring nog te kunnen waarderen:

Ik dacht die wel los te koop te hebben gezien. Misschien reproductie, maar het is een oplossing?

1 like

Mooie warme patina…

Lust ik ook wel

9 likes

Ja toch? Geen echte vlekken maar een vrij zachte waas. Horloge zag er verder keurig uit.
Ben alleen niet zo’n fan van die rechte lijn aan de kast ter plaatste van de bandaansluiting, ik vind dat altijd een beetje detoneren met de ronde vorm van het glas en wijzerplaat. Bij een mooi aansluitende geïntegreerde band is dat wat minder aanwezig, maar zo… Meh.

Die KS op jouw foto, is die van jou?? Hij lijkt wel te blozen :grimacing:

1 like