Hij loopt nu niet constant en de verkoper antwoord dat hij het accuraat zou willen laten lopen als hij mij zou zijn. Jammer dan maar nog even geen lid van deze Klub
Prachtig
Dank je!
Nee, dat is ook een 5626-7040.
Ik heb altijd wel vertrouwen in Japanse verkopers
En vindt het prachtige horloges
Blijf wel met 2 vragen.
Hoe zit dat met de bekende problemen (condens de daydates issues) zijn er dan bepaalde versies die dat eerder of juist minder hebben
Dir witte dial heeft Service nodig. Maar ik begrijp dat de seals niet meer te krijgen zijn
Wie heeft goede raad
Ik ben ook wel benieuwd waar jullie je king seiko of andere vintage seikos naar toe brengen voor service?
dat is een 5626 kwaal. de ''verzetschijf ‘’ is van plastic, wordt op den duur bros en scheurt, waardoor er niet genoeg kracht op de day en date komt te staan. Het mechanisme zelf is altijd gewoon prima in orde. Voor €30 kun je een staal schijfje kopen om dit te vervangen.
Met condens bedoel je: condensvorming aan de binnenkant van je glaasje wanneer je deze draagt?
Zolang je nieuwe o-ringen plaatst of de caseback goed sluit loopt dat allemaal wel los. Is allemaal gewoon universeel en verkrijgbaar.
datum en dag verzet werkt prima bij de meeste vintage seiko’s alleen de 5626 heeft veelal issues. De 5606 heeft dit al een stuk minder/niet.
service interval wordt vaak op 3-5 jaar gezet. Als je volledig synthetische oliën gebruikt en hem niet iedere dag draagt kun je dat wel langer rekken.
service van de 5626 kun je gemakkelijk zelf doen als je een beetje handig bent. Of je brengt het naar een onafhankelijke hrologemaker zoals op het forum wel te vinden is. Wil je een leuk authentieke ervaring kun je hem naar Japan opsturen bij een bekende ‘‘video’’ horlogemaker (geen idee of je tegenwoordig hier links mag plakken) kost €160 voor verzendkosten en basis onderhoud op het mechanisme. voor een full-OH €220 alle seals, glaasje, kroon etc. ( voor generieke Seiko’s, als je KS stamped kroon, facetglas o.i.d. hebt is het iets duurder)
maar wil je goedkoop zijn dan koop je voor een 3 tientjes een seiko LM en gooi je dat mechanisme in de KS.
Nee hoor, verre van. Heb er momenteel een stuk of 4 met een 56 uurwerk. Allemaal zonder het bekende probleem.
Het stervormig plastic onderdeel van de quickset is waarschijnlijk wel broos en hard bij die van mij. Niet gecontroleerd, maar dat is mijn verwachting.
Gewoon met beleid die datum veranderen en altijd zorgen dat er geen weerstand is. Rustig voelen en na 6 uur sochtends als je datum om 12 verspringt (beetje afhankelijk van de ingrijping) pas veranderen.
Mijn vermoeden is dat het hier mis gaat. Mensen veranderen de datum, wanneer het mechanisme al bezig is met de overgang. Die weerstand, zorgt voor een defect aan het broze plastic.
Mocht het toch zover zijn dat ze stuk gaan, is dit een kleine reparatie die niet veel extra moeite kost als je toch al een service laat doen.
Dus keuze 5625 of een 5425
Zou eenvoudig moeten zijn?
In eerste instantie was ik aan het kijken naar die eerste maar zo’n 5425 6000 is ook mooi
Geen idee bij wie ik dit eerder heb geroepen… Maar dit vind ik zo’n mooie wijzerplaat. Denk door de lange minute markers, en die 2 blokken tekst die aanwezig maar zo mooi in balans zijn.
Mooi man
Jan Ubels in Bredevoort. Prima .
Ja, er zijn eerder al reissues geweest en verleden jaar weer.
Die eerdere weet ik ff niet uit m’n hoofd