King Seiko Only - Laat je King Seiko zien

Ik weet dat je het niet aan mij vroeg maar dat is eerder optisch…

42.5mm lug to lug bij een diameter van 37 is niet zo lang

3 likes

Zou het dan de vorm van de lugs zijn? Er is iets wat niet helemaal klopt in mijn ogen, haha. Dat vind ik wel jammer, want verder zijn het hele leuke horloges

1 like

Ik denk dat waar de lug begint, hoog op de “schouder”

Dat beeld geeft. Ik snap dat je er niet van kunt houden :slight_smile:

10 likes

Ik denk dat ik wel herken wat je bedoelt, de lugs vond ik in eerste instantie ook minder, lijken uit verhouding ten opzichte van het de wijzerplaat/bezel. Maar eenmaal in de hand heb krijg je pas een ruimtelijke indruk van de vorm, en valt het mee. In 2D bezien is er bijvoorbeeld die afschuining die langs de buiten/bovenrand van de lugs, die vanaf de bezel naar buiten juist wijd uitloopt terwijl die afschuining meestal juist toeloopt, van het horloge af. Da’s een wat rare vorm, maar meer driedimensionaal beschouwd slankt die juist de lugs af. Als je begrijpt wat ik bedoel…
Ik heb overigens een 39mm KS, misschien zijn de lugs daar überhaupt minder aanwezig. Maar in eerste instantie had ook ik twijfels over die lugs en de vrij massieve vorm die ze samen met de band vormen.

2 likes

Valt mee. Foto maakt dat het wat vertekend.

Ik heb erg kleine polsen, waardoor de lugs ook wat vertekend overkomen. Het is wel een uitgesproken kast. Dat zeker, maar je moet hem in het echt zien.

Dat gezegd, draagt hij erg prettig. Besef wel dat je geen fijnafstelling op de stalen band hebt. Als je èèn van de gelukkigen bent met een pols die met weer omslag veel opzwelt, zou ik hem op leer dragen.

2 likes

Op mijn triple XL anaconda pols ziet het er best OK uit

8 likes

Zie je, lijkt veel minder lang. Kwestie van perspectief waarbij de foto het erg vertekend

2 likes

Lange lugs? Valt best mee… Ik vind de verhoudingen helemaal top.

6 likes

6 likes

In mijn zoektocht ben ik SJE107J1 ook tegen gekomen, wat vinden jullie hiervan?

3 likes

Prachtig natuurlijk.

Imho wel echt een kleur voor ‘erbij’. Als enige horloge zou dit niet mijn kleur zijn.

1 like

5 likes

Ik kan dit ook wel waarderen!

1 like

Voor: band, kast, kleur wp
Neutraal: diameter, datum, geborstelde bovenkant lunette
Tegen: structuur op wp, prijs
Geen mening: uurwerk

Vandaar dat ik uitkwam bij deze, die, voor mij dan, alle vakjes aanvinkte.

Wel eens met

Overigens: de Seiko renders doen géén van hun horloges recht, je moet ze echt wel in het echt zien. Bouman in Culemborg heeft er eentje liggen, dus bij gelegenheid even in ogenschouw nemen.

4 likes

Omdat het hier zo stil is…

17 likes

Ik doe met je mee…ook qua kleur, al wordt dat in de foto niet heel duidelijk.

8 likes

17 likes

Prachtig trio!

1 like

Lekker heurrr…

1 like

Tof! Fraaie set!