King Seiko ontmoet Uncle Seiko

Week of wat terug zag ik de band van Uncle Seiko voor de oude Speedmasters. Ik dacht dat die wel zou passen op mijn KS (zo niet, dan kan hij altijd nog aan de Speedy). Week of wat en veel mailtjes later ( je krijgt van ongeveer elke verplaatsing een mailtje ) is hij er dan. Ik vind het wel wat.
20200804_201630

31 likes

Ziet er goed uit! Ziet er denk nog beter uit als de gepolijste gedeeltes van de band gebrushed zouden zijn.

1 like

Het horloge heeft ook gepolijste delen, vind dat op zich wel passen juist.

3 likes

Staat zo op het eerste gezicht best goed :ok_hand:t2:

Heb je nog meer foto’s o.a. van het horloge om de pols.

1 like

Ik zal morgen, bij daglicht wat extra foto’s maken.

1 like

Van wat ik er zo van zie vind ik het er erg mooi staan.

1 like

Staat heel goed! En wat een mooie King Seiko :slight_smile:

1 like

Paar fotootjes nog.
20200805_08203820200805_081955

7 likes

Ziet er erg goed uit Leen!

1 like

Supercool die US flatlinks
 en kwaliteit ook goed?

1 like

Ik ben heel tevreden over de kwaliteit. Sluiting is ook mooi “old-school”

5 likes

Mooie combi zo @LeenV dit heeft inderdaad wel wat! En sluit ook mooi aan op de kast!

1 like

Ik heb zelf de pushpin in de clasp aan de kant van het ‘U logo’ één standje naar binnen gezet. Zo zie je geen open ruimte aan beide kanten van die laatste middelste link.

1 like

Dat ziet er inderdaad beter uit. Ik moet nu wel even een schakeltje terugzetten. :frowning:

2 likes

ik bekeek deze flatlink band enkele dagen geleden omdat zijn broertje, de beads of rice band, blijkbaar ook op een Halios Seaforth past. Is het logisch te verwachten dat als de 20 mm beads of rice past, dat de 20mm flatlink band ook zal passen? Of zijn er bij Omega banden wat ‘eigenaardigheden’?

Durf ik niet te zeggen. Ik heb de 19mm variant, voor oudere Speedmasters. Maar logischerwijs zou je zeggen dat als de ene “made for Speedmasters” past de andere variant ook moet passen.