In mijn ogen de mooiste heruitgave van de originele KSK, dankzij de ouderwetse “Diashock 26 jewels” opdruk, het royaal gefacetteerde saffierglas, de iets grovere brushing op de wijzerplaat in koele zilverkleur… Het vergulde medaillon op de kastbodem interesseert mij persoonlijk niet, maar hey, wie ben ik om jou te vertellen wat je leuk moet vinden? Als extra bonus biedt de 083, dankzij de 20 mm bandaanzet, ruime keuze in bandjes.
Helaas komt 'ie er, sinds ik mijn vintage Omega zoemer heb, weinig meer aan te pas, en dus mag hij door naar de volgende liefhebber van Seiko’s Grammar of Design.
Ik kocht dit horloge in januari van @Fanatik, die het volgens mij ook weer via het forum heeft aangeschaft. Ik heb er sindsdien nog een paar kleine krasjes bij gemaakt en quick release veerpennen in het originele bandje gezet, dat overigens slechts 2-3 x gedragen is. De prachtige originele gesp is natuurlijk ook aanwezig.
Ik prijs het geheel op € 1500. Onderhandelen is dus reeds gebeurd. Graag gedaan! ![]()
| Merk en model: | Seiko SJE083 |
| Diameter: | 38 mm, 11,4 mm dik |
| Leeftijd: | 2021 |
| In mijn bezit sinds: | Januari 2026 |
| Factuur / certificaat: | Nee |
| Accessoires: | Full set |
| Levering: | Afhalen in Dordrecht of verzenden op kosten & risico koper. |
| Conditie: | Goede gedragen staat. Zie de foto’s. Ik heb alle beschadigingen zo goed mogelijk gefotografeerd, wat helaas niet makkelijk is met deze gepolijste kast en mijn ethisch geproduceerde deugkneuzentelefoon. Uiteraard ziet 'ie er in het handje / op de pols beter uit. Hij loopt -5 s/d (dial up). |
| Kaliber: | 6L35 |
| Vraagprijs: | € 1500. Ruilen kan als je een Eterna Royal Kontiki GMT, een Junghans Max Bill Chronoscope zonder cijfers, een Nomos Ludwig 234, of een Nomos Tetra 435 hebt. In andere gevallen schat ik de kans niet groot, maar proberen kan altijd. |
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Oudere wrist shot: