Kom er net achter dat Seiko een nieuwe lijn King Seiko VANAC gaat uitbrengen. Wat is jullie mening? Plaatjes en linkje:
Lastig te bepalen, denk dat je vooral deze in real moet bewonderen, de foto’s doet dit model geen recht in mijn beleving onmogelijk om een oordeel te vellen.
Dat ze geslepen glas zijn vergeten…
Pun intended vandaag Roy?
Verders:
Je bedoelt facetglas en ja dat mis ik ook. Daarbij vind ik de huidige uitvoerig grof ogen. De oorspronkelijke hebben een veel verfijndere en daarmee koninklijke uitstraling om in de sfeer te blijven.
Oh ja: doorkijkbodem hoeft van mij ook niet per sé.
Mag niet eens in de schaduw staan van het origineel, geen samenhang en hopen op de heritage maar vergeten waar het om ging.
Geen fan dus.
Mwah, de dikke soepbord bodem maakt hem instabiel denk om te dragen denk ik
Ik vind die originele heel erg cool en die nieuwe niet.
Niet mijn kopje thee, maar hopeljk wel voor iemand anders. Saai is het iig niet
Fantastisch! Ik kan niet anders zeggen, de paarse is nu al mijn torenhoge favoriet!
Dat gaat mij gewoon weer geld kosten!
Hierbij vergeleken is de KS1969 een beauty maar vind ze alsnog iets hebben.
Niet mijn kop thee. Originelen evenmin.
Mooi!
Maar dik groot en te duur
Dus nee
Niet voor mij
De “integrated bracelet” is iedergeval wel weer de trend aan het worden bij alle grote merken. Ik is hem nog wel eens om de pols Glimmen als de prijs er naar staat.
Da’s hetzelfde ja, zonder slijpen geen facetten Kip & ei
Je kunt ook vlak slijpen
Het lijkt alsof de kast uit één stuk staal gesneden is. Hoeveel zouden het er dan werkelijk zijn? Hoe maakt Seiko überhaupt kasten?
Maar goed, los van de matige marketingteksten komt het ook op mij over als een luie poging om te teren op erfgoed.
Geen facetglas, geen funky opgelegde indexen, zo te zien niet eens een opgelegd logo…
Precies. Dus eh…
Kruising van een Zenith Defy en een Lunapark. Beetje net niet gevoel.
Mij niet belle.