Hallo allemaal,
ik zal me allereerst even voorstellen, want dit is mijn eerste berichtje op horlogeforum.nl. Ik ben Jan Oltvoort, 19 jaren oud en op het gebied van horloges helemaal nieuw.
Onlangs kwam ik op ebay een ‘Kings & Queens’ horloge tegen dat ik persoonlijk erg mooi vond. het betreft hier de KQ1006, te vinden op www.kings-and-queens.info .
ik ben er overigens al achter dat dit geen regulier merk is, maar dit is in principe geen probleem voor me. Misschien weet iemand op dit forum iets meer te vertellen over dit merk en de kwaliteit ervan.
Om een reden die mij niet duidelijk is, is de advertentie op ebay door de eigenaar (www.disaya-shop.de) verwijderd. ik heb echter wel serieuze plannen dit horloge aan te schaffen. maar voordat ik dit doe: Weet iemand misschien een soortgelijk horloge, dat betaalbaar is voor iemand van mijn leeftijd en dezelfde ‘stoere’ look heeft? (ik ben wel op zoek naar een zwarte wijzerplaat en liefst een kastkleur die niet teveel van dit exemplaar afwijkt).
Welkom hier! Even een waarschuwing vooraf: eenmaal met horloge’s begonnen, kom je er nooit meer van af ;).
Het horloge wat je noemt, heeft goed naar Breitling gekeken. Het merk Kings & Queens is een zgn. plakmerk. Mag eigenlijk niet meer dan een paar tientjes kosten.
Mocht je zo’n model willen aanschaffen, maar heb je bijvoorbeeld nog geen ‘Breitling-geld’, kun je ook kijken bij Poljot (bijv. op Marktplaats en dan zoeken op Poljot. vervolgens de Albatros of Blue Angels opzoeken. Verkoper PoljotNL is goed bekend hier). Qua bedrag zit je dan rond de 185 euro. Voor een lager bedrag zijn er wel verschillende plakmerken, maar de kwaliteit verschilt.
Succes en laat maar horen wat het uiteindelijk geworden is.
Bedankt ten eerste! ben inderdaad bang dat ik hier nog wel een tijdje op het forum rond blijf hangen om wat ervaring op te doen haha;)
ik heb gezocht op marktplaats naar genoemde horloges, en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind mijn plakmerk-modelletje nog steeds de mooiste misschien moet mijn smaak nog wat ontwikkelen haha
hij (K&Q KQ1006) stond op ebay voor 50 euro te koop, totdat de aanbieding werd verwijderd, en nu zie ik hem vrijwel nergens meer te koop voor een soortgelijk bedrag. mocht iemand hem toevallig tegenkomen dan houd ik me aanbevolen. een pm zou zeer welkom zijn.
ik heb inderdaad nog lang geen breitling-geld Niels, helaas haha. dit wordt zelfs m’n allereerste horloge in mn leven dus mijn budget stijgt niet ver boven de 100 euro uit…
ik houd me aanbevolen voor alternatieven maar mocht iemand de KQ1006 tegenkomen, dan zou ik graag op de hoogte worden gesteld,