Kippenvel

Wat een gaaf moment en leuk dat je dat hier deelt.

Eens met de wijze woorden hier, dit is een horloge voor de echte liefhebber. Prachtig dat dit in de familie is en ik zou dat nooit verkopen.
Ben je de enige liefhebber is de familie of is er concurrentie?

2 likes

Woooow,ā€¦ im stunned, prachtig! draag hem met eer! :wink: supersmaak had je oop, BIG RESPEKT!!!

1 like

Heel mooi. Niet alleen qua historie maar ook gewoon een uniek horloge, en dan ook nog eens compleet :+1::+1:

1 like

Daar tikt een Valjoux 92 in, komt uit ongeveer 1964. Mooi ding @koekoek

2 likes

Bedankt voor alle leuke reacties :grin: Hij is in 1970 gekocht en op de doos staat ref 7753 NT. Als ik dat Google kom ik uit op een valjoux 7730.

2 likes

Bijzonder!
Doet mij denken aan een bepaalde advertentie: ā€œu bezit dit horloge niet, u past er slechts op voor de volgende generatieā€ oder so etwas :innocent:

4 likes

Dat is een leuke ontdekking!!
Mooi familie bezit.

2 likes

Het zit dus in de genen.
Wat ontzettend leuk dat je opa klaarblijkelijk ook een liefhebber was. Heb je hem gekend?

1 like

AKA moet de HF-knokploeg optreden? :wink:

2 likes

Ah ik zie het, lijkt sprekend op mijn ex de 3648N maar dit is de panda versie met een ander binnenwerk dus.

1 like

Een opa met goede smaak. Als het een 7753 is, ligt er binnenin natuurlijk een VJ 7730 en geen VJ 92. Mocht je hem nu nog niet krijgen, weet je wel, dat hij in goede handen is momenteel.

1 like

Vermoed dat je reactie voor TS is bestemd. :slight_smile:

@koekoek

2 likes

Schitterend opa had er verstand van :smile::+1:

1 like

Mooi hoor! Was destijds toch ook een aankoop van enkele honderden guldens, dus zal zeker een liefhebber zijn geweest. Anders had-ie wel een Prismaā€™tje gekocht. :wink:

2 likes

Geweldig :heart_eyes:

1 like

Dat is inderdaad een leuke vondst en de historie maakt het horloge voor jou extra bijzonder.

Nu maar hopen dat er geen andere kapers op de kust zijn.

1 like

Ik was 4 jaar toen hij overleed maar heb nog wel een paar vage herinneringen :relieved:

1 like

Grappig dat je dat zegt want het horloge dat hij hier voor droeg was een prisma. Hij had een chronograaf nodig voor zā€™n werk en kocht deze Heuer.

1 like

Misschien kun je voor oma een kluisje kopen, waarvan alleen jij de code weetā€¦

3 likes

Nou ja zeg, wat een ā€˜vondstā€™ !
En die krijg je nu pas onder ogen. Jouw oma is vast nog een zeer zelfstandige dame met een sterke wil en een scherpe geest en ditto mening (ik moest even denken aan mijn eigen oma van bijna 100, nog steeds zelfstandig wonend, en met deze eigenschappen :slight_smile: )
Ik hoop voor je dat dit nog lang zo blijft (en je, misschien ooit, de Heuer mag dragen als kleinzoon)
Een enorm stoer horloge met een mooie geschiedenis :+1:

1 like