Kirovskie Zlatoustov




refinished wijzerplaat met de lay out van een militaire Flieger B- Uhr

Zlatoustov caliber gemaakt in1954 - Hampden caliber gemaakt in 1916

Kirovskie Zlatoustov Type 1 kast diameter 44mm uit 1954 , deze calibers werden eerst gemaakt door de Hampden Watch Company
uit Canton- Ohio-USA (1877-1930)

De complete inhoud van deze Amerikaanse fabriek werd in 1930 naar Rusland verscheept en opnieuw opgebouwd ,waarna de Russen deze uurwerken( in wat minder luxe uitvoering ) nog decennia lang bleven maken.

Klopt en aldus ontstond 1MWF.

Arjay

ik vind hem top

Zeer mooi André. Nooit gezien of van gehoord.

Hoe zag de wijzerplaat eruit voor de opmaak ?

Hoewel ik niet zo van de opnieuw opgemaakte wijzerplaten ben vind ik 'm erg mooi! En een leuk verhaal, ik wist dat nog niet, de eerste Moskouse Uurwerkenfabriek (zoiets is het toch?) is dus niet zo Russisch als ze zouden willen :smiley:

Hoi Freddy,

Deze horloges zijn gemaakt in diverse kast uitvoeringen en met verschillende wijzerplaten,al of niet van radium voorzien. deze met geperste oortjes is wel de meest bizondere (bron Paul K. )
Hier zijn uitvoering met gesoldeerde lugs en originele wijzerplaat.
zoiets heeft waarschijnlijk ook in mijn horloge gezeten

groet,
André

Helemaal waar, toch is het hoe en waarom van de oprichting van 1MWF een interessant verhaal, over het ontstaan van de naam kirova heb ik al eens een posting gedaan. Inderdaad is het exemplaar van Andre. Onze dré heeft een behoorlijk goeie neus voor die dingen.

Arjay

Meestal nemen de russen een enkel caliber over, zoals de Valjoux 7734 — nu een Poljot caliber.
of alleen een specifiek automodel van Fiat of Renault .
een complete fabriek met alles erop en eraan is toch wel zeldzaam :slight_smile:

Ik vond dit horloge wel aardig door die nieuwe mooi uitgevoerde wijzerplaat, de diameter van 44mm en de prijs van 60 euri :slight_smile:
Ik was eigenlijk uit op een vintage Minerva chrono van dezelfde verkoper , maar daar hadden anderen ook heeel veel interesse in :frowning:

Die naam Kirovskie , zo stond ie op eBay, de verkoper heeft het later weer over Kirovski , Arjay heeft het over Kirova, ik noem ze zelf Kirowa
allemaal niet bevordelijk voor de naamsbekenheid en zo moeilijk zoeken op naam :slight_smile:

Staan toch hele leuke ““russen”” op eBay , helaas ook heel veel troep, mijn favoriet die ik er gevonden heb, blijft tot nu toe deze Kirowa chrono :

in het echt zo mooi, die wijzers , die absurd lange chronowijzer, perfecte pasvorm met 43mm en dat voor minder dan 200 euro, zo zie je ze niet vaak., deze is hoogstwaarschijnlijk wel een omgebouwd zakhorloge, maar daar heb ik er wel meer van :slight_smile:

en het gekke is dat dit model exact hetzelfde te koop word aangeboden als replica voor 350 euro op eBay , maar die heeft het gewoon net niet qua uitstraling.

Groet André