Kitch of het meest geweldige horloge

Mijn liefde voor blauwe duikers is groot en de Rolex Sub is daarbij met name gaan leven hoewel mijn voorliefde voor Omega erg groot is. Een blauwe sub van Rolex is een stap te ver, waarschijnlijk wel 5. Het model dat ik dan wens is helaas alleen in wit goud verkrijgbaar en wordt rond de € 18.000,00 verhandeld.

Onze vrienden van Tudor hebben wel een mooie blauwe sub maar daar ontbreekt de klik net mee om er voor te gaan sparen.

Om te kijken of een blauwe sub wel iets voor mij is heb ik eens een Chinees exemplaar van chronotac (of zoiets) gekocht. Dat was qua kwaliteit echt niets (ook niet verwacht). Die draag ik eigenlijk nooit.

En daar was hij dan in een aankondiging, een waardig alternatief. Gelimiteerd, mooi, goede kwaliteit en ik zou hem voor mijn verjaardag (27 maart) hopelijk hebben. Afijn, 8 maanden later zal de inmiddels Aramar Arctic Ocean hopelijk geleverd gaan worden.

Waar ik echter ook naar zocht is een day date horloge waarbij de day voluit geschreven is. Ik weet naturlijk ook wel dat Sat zaterdag is en tue dinsdag. Maar voluit geschreven is wel chique.

Als browsend op Ebay waar met name de Bulova Super Seville hoge ogen scoord. Betaalbaar en voldoet aan mijn wensen. Wat nieuwer is er een van Casio. De Bulova is vaak in goud of two tone leverbaar en ik heb nu wel genoeg “gouden” horloges, zo vaak draag ik die niet.

Maar goed, als browsend zie ik daar een blauwe sub met Day Date, pukkel/loep en de dag voluit geschreven. De prijs, daarvoor hoef ik het ook niet te laten, de verkoper wil echter alleen naar de US versturen. Hem een mailtje gestuurd en hij zij dat het 20-25 dollar zou zijn en dacht dat hij daarmee wel afschrikte. Nee dus :wink: Hoewel het horloge zelf een fractie van de verzendkosten zijn en ik op WUS een verpletterende review heb gelezen heb ik hem toch gekocht. Nu maar hopen dat het verzenden goed gaat.

Het horloge zelf is van het merk Rawlings, de Panaristi herkennen dat merk wel van veel bandjesleveranciers, die snijden oude baseball handschoenen graag kapot om er bandjes van te maken.

Het is een NOS in originele verpakking en nog nooit gedragen LOL

enfin, oordeel zelf, kitch of een topper. (en dan heb ik het niet over de kwaliteit maar puur het uiterlijk).

http://forums.watchuseek.com/f71/looking-affordable-watch-day-window-full-letters-693093.html

Hier een fijne review, dat voorspeld veel goeds (tu)

http://forums.watchuseek.com/f77/rotating-bezel-concept-day-@12oclock-782197.html

Haha die laatste quote ook! Maar tof dat je zelf deze aanwinst een beetje op waarde weet te schatten! En tja, wat het uiterlijk betreft: het is natuurlijk wel weer een gevalletje ‘dat heeft veel weg van…’. En waarschijnlijk juist daarom ziet het er best aardig uit.

Toch doen juist de dingen die em net even wat anders maken me vrijwel niets. De dagaanduinding bijvoorbeeld… Maar met name het logo! Ik denk gelijk aan Kellogs, waarschijnlijk door het lettertype. Maar eigenlijk nog storender vind ik dat het diagonaal op de wijzerplaat staat.

Maar natuurlijk veel plezier van deze klok!

gr, HJR

Kitch >X

h_j_r_ Schreef:

Haha die laatste quote ook! Maar tof dat je zelf
deze aanwinst een beetje op waarde weet te
schatten! En tja, wat het uiterlijk betreft: het
is natuurlijk wel weer een gevalletje ‘dat heeft
veel weg van…’. En waarschijnlijk juist daarom
ziet het er best aardig uit.

Toch doen juist de dingen die em net even wat
anders maken me vrijwel niets. De dagaanduinding
bijvoorbeeld… Maar met name het logo! Ik denk
gelijk aan Kellogs, waarschijnlijk door het
lettertype. Maar eigenlijk nog storender vind ik
dat het diagonaal op de wijzerplaat staat.

Maar natuurlijk veel plezier van deze klok!

gr, HJR

Het hoort diagonaal. Rawlings is echt een van de meest bekende USA sport merken. Ik vind hem eigenlijk niet mooi maar een buil kun je er niet aaan vallen. Zoals Hamilton de Day date in een “Duiker” heeft verwerkt vind ik dan weer wel mooi omdat het model toch meer eigen kenmerken heeft.

Helaas niet in blauwe plaat te verkrijgen maar met blauwe bezel toch ook erg fraai.

kitch of niet, gaat er toch om dat jij em leuk vind. ben benieuwd of ie jou beter bevalt dan in de revieuw.

marnix.moed Schreef:

kitch of niet, gaat er toch om dat jij em leuk
vind. ben benieuwd of ie jou beter bevalt dan in
de revieuw.

Ik vrees het ergste, maar ja, niet geschoten altijd mis.

Sterkte èn felicitaties gewenst met deze ‘gedurfde’ aanschaf! B)-

Na een jaar in Amerika gewoond te hebben wordt je vanzelf bekend met Rawlings. Het logo kan er dan ook niet anders op staan dan diagonaal dat is hun logo nu een maal. Dit maakt het horloge voor mij tevens wel grappig omdat het een herkenning geeft.

Verder een goedkoop aftreksel van iets dat we al kennen. Toch leuk om een dergelijk horloge te scoren in nieuwstaat. We wachten op een review

De Hamilton die drekski post is wel weer mijn ding, waarbij ik bij de dag aanduiding nog mijn twijfels heb.

Ik snap het niet zo goed…eerst heb je het over een goude Sub, dan over Omega en dan kom je met dit “ding”

Als je zo van Omega bent waarom dan geen blauwe Seamaster?

Ik heb al meerdere blauwe Seamasters.

Als je altijd Pizza eet is een schnitzel ook erg lekker.

Jij durft wel zeg! Misschien was dat ene beschreven exemplaar een maandagochtend model en krijg je wel een exemplaar dat goed gebouwd is en waar niet de cijfers vanaf vallen (:D.

Als ik Ledbrokes zou bellen dan zijn de odds tegen me denk ik :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Wat moet je daar nou mee…?
Vergeet de dag aanduiding en kijk hier eens naar

zeno Schreef:

http://www.gnomonwatches.com/image/data/squale/atm
osblueray1545/Squale1545Blueray4L.jpg?137449549651
2

Dat is een prachtige!!! Wanneer is die uitgekomen?

Ik heb al een blauwe Squale.

Ik heb zelfs al een el cheapo blauwe sub van Chronotac.

En mijn blauwe sub die ik daadwerkelijk zal gaan dragen zal de Aramar Arctic Ocean zijn wanneer ik die eindelijk ga ontvangen.

Die Rawlings heb ik voor de lol gekocht, was $6,99 en de verzendkosten $25,00. Goedkoper dan een dagje Tilburgsekermis met twee kinderen.

jantje.vlaam Schreef:

zeno Schreef:

Vergeet de dag aanduiding en kijk hier eens
naar

http://www.gnomonwatches.com/image/data/squale/atm

osblueray1545/Squale1545Blueray4L.jpg?137449549651

2

Dat is een prachtige!!! Wanneer is die
uitgekomen?

Ik heb al een blauwe Squale.

http://i1216.photobucket.com/albums/dd377/jantjevl
aam/VintageSquale70sQuartzmedium-1.jpg

Ik heb zelfs al een el cheapo blauwe sub van
Chronotac.

http://i1216.photobucket.com/albums/dd377/jantjevl
aam/foto-2.jpg

En mijn blauwe sub die ik daadwerkelijk zal gaan
dragen zal de Aramar Arctic Ocean zijn wanneer ik
die eindelijk ga ontvangen.

Die Rawlings heb ik voor de lol gekocht, was $6,99
en de verzendkosten $25,00. Goedkoper dan een
dagje Tilburgsekermis met twee kinderen.

Ik heb geen idee exact, maar toch redelijk recent.
Ben echt benieuwd wat je krijgt voor ruim 5 euro…

zeno Schreef:

(foto blauwe squale)

Dat is een mooie, maar € 525 is niet voor niks :frowning:

nee, wat dat betreft heb je gelijk, ik blijf bij mijn Aramar Arctic Ocean, die Rawlings is voor de fun en aan de muur.
Een blauwe Squale heb ik al maar zou deze graag in real life zien. Die Sqaule die ik heb heeft een erg mooie blauwe sunburst die die nieuwe Squale ook schijnt te hebben.

Ik moet sterk denken aan wat mijn vrouw meestal tegen mij roept als ik een horloge in de etalage aanwijs: “Wat je al hebt is vele malen mooier”.
Als ik meerdere Omega Seamasters én zo’n prachtige blauwe Squale met sunburst wijzerplaat zou hebben, zou ik echt nooit meer iets kopen! Of hoogstens een Casio zoals je in het begin noemde voor het klussen en de vakantie.

Groet, Jurgen

Ja, hij is binnen!!! Ik moet zeggen dat ik hem nog niet eens zo slecht vind in real life. Hij doet het, dat is al een bijzonderheid met dit horloge. Het is een quartz en goed in te stellen. De loep/pukkel/traan vergroot niet echt. Het verzetten van de dag/datum gaat moeilijk, dan moet hij echt minuscuul uitgetrokken zijn. Maar goed, voor dat geld doe ik niet moeilijk. Waar ik wel moeilijk over doe is dat hij de originele verpakking niet meegestuurd heeft. Daar baal ik wel van, maar ja, voor dat geld. Hij had nog wel een ander horloge meegestuurd. En dat voor $7,00. Wellicht omdat hij medelijden had dat ik $ 24,00 uitgaf aan verzendkosten.

Het horloge met meegeleverde band is echt licht. De band ziet er “mooi” uit, het is een folded, geen solid. Dat maakt het verkleinen van het horloge een crime, maar wellicht met een NATO dat het beter gaat. Hij is niet veel te ruim.