Mijn liefde voor blauwe duikers is groot en de Rolex Sub is daarbij met name gaan leven hoewel mijn voorliefde voor Omega erg groot is. Een blauwe sub van Rolex is een stap te ver, waarschijnlijk wel 5. Het model dat ik dan wens is helaas alleen in wit goud verkrijgbaar en wordt rond de € 18.000,00 verhandeld.
Onze vrienden van Tudor hebben wel een mooie blauwe sub maar daar ontbreekt de klik net mee om er voor te gaan sparen.
Om te kijken of een blauwe sub wel iets voor mij is heb ik eens een Chinees exemplaar van chronotac (of zoiets) gekocht. Dat was qua kwaliteit echt niets (ook niet verwacht). Die draag ik eigenlijk nooit.
En daar was hij dan in een aankondiging, een waardig alternatief. Gelimiteerd, mooi, goede kwaliteit en ik zou hem voor mijn verjaardag (27 maart) hopelijk hebben. Afijn, 8 maanden later zal de inmiddels Aramar Arctic Ocean hopelijk geleverd gaan worden.
Waar ik echter ook naar zocht is een day date horloge waarbij de day voluit geschreven is. Ik weet naturlijk ook wel dat Sat zaterdag is en tue dinsdag. Maar voluit geschreven is wel chique.
Als browsend op Ebay waar met name de Bulova Super Seville hoge ogen scoord. Betaalbaar en voldoet aan mijn wensen. Wat nieuwer is er een van Casio. De Bulova is vaak in goud of two tone leverbaar en ik heb nu wel genoeg “gouden” horloges, zo vaak draag ik die niet.
Maar goed, als browsend zie ik daar een blauwe sub met Day Date, pukkel/loep en de dag voluit geschreven. De prijs, daarvoor hoef ik het ook niet te laten, de verkoper wil echter alleen naar de US versturen. Hem een mailtje gestuurd en hij zij dat het 20-25 dollar zou zijn en dacht dat hij daarmee wel afschrikte. Nee dus
Hoewel het horloge zelf een fractie van de verzendkosten zijn en ik op WUS een verpletterende review heb gelezen heb ik hem toch gekocht. Nu maar hopen dat het verzenden goed gaat.
Het horloge zelf is van het merk Rawlings, de Panaristi herkennen dat merk wel van veel bandjesleveranciers, die snijden oude baseball handschoenen graag kapot om er bandjes van te maken.
Het is een NOS in originele verpakking en nog nooit gedragen LOL
enfin, oordeel zelf, kitch of een topper. (en dan heb ik het niet over de kwaliteit maar puur het uiterlijk).
http://forums.watchuseek.com/f71/looking-affordable-watch-day-window-full-letters-693093.html
Hier een fijne review, dat voorspeld veel goeds (tu)
http://forums.watchuseek.com/f77/rotating-bezel-concept-day-@12oclock-782197.html