Hier is Den Haag en ik sta op dik 20 cm sneeuw:D in Wateringse veld, heb de sneeuwschep even ter hande genomen. Een pad vrij maken voor ons appartement en de oudere bewoners een makkelijke toegang te verlenen tot hun wagen, die ze en ik ook even moeten uitgraven.
Sommige plekken bij ons voor de deur ligt zelfs een dikke 25 cm sneeuw maar gemiddeld toch dik 20 cm door de hele wijk.Mijn vrouw moet om 08.30 beginnen in hartje Den Haag op het “Plein” maar was pas om 09.45 op de zaak. Er reed vanmorgen maar een enkele tram en met de wagen is geen optie want er zijn geen parkeerplekken beschikbaar. Heb haar natuurlijk bij de tram afgezet want met de wagen is er dus echt geen doorkomen aan. Ik had nog en dagje vrij maar ben morgen vroeg weer lekker op pad heeel!!! vroeg.
Hier in Den Haag is het echt weer zo dom, er zijn een hoop trams uitgevallen! Echt slaat nergens op ik ben zelf thuis en vrouwlief is met een taxi naar haar werk!
Citaat: “Bij jullie ook wel eens een aanwinst ofzo onverwachts vertraagd/uitgesteld?”
Ben wel eens een aanwinst gaan ophalen, wat ik beter niet had kunnen doen.
Niet vanwege sneeuw, maar vanwege storm.
Ik werkte op dat moment in Almere en het glas(kunst)object mocht ik ophalen bij een galerie op de Prinsengracht in Amsterdam.
Klein stukje dacht ik en ach, een beetje wind…
De verkooptentoonstelling was voorbij en dan wil je het aangekochte object natuurlijk zo snel mogelijk in in huis hebben.
Ik had beter tot de volgende mogelijkheid kunnnen wachten.
Heb een boom van anderhalve meter doorsnede zien omgaan alsof het een luciferhoutje was, verder heb ik gezien dat een Volvo die direct voor mij reed, bedolven zien worden onder een gigantische grote en dikke glasplaat van een bushokje, die er spontaan uitgeblazen werd. Op de middenweg hingen grote lichtbakken aan staaldraden heftig heen en weer te slingeren en ja hoor, er brak zo’n staalkabel en de lichtbak kletterde van heel hoog op de rand van mijn motorkap. De schade was slechts een klein langwerpig deukje van een 7 centimeter (een Saab kan wat hebben;)), maar leuk was anders.
Ik had echt het gevoel met een dodemansrit bezig te zijn en toen ik met aanwinst weer op het werk in Almere arriveerde, zeiden mijn collega’s dat mijn gezicht er nogal bleek uitzag. Pfff…
Les: laat je niet gek maken door een mooie aanwinst, maar wacht met ophalen op goed weer!