Klacht over Hugo Boss Horloge

Nooit van gehoord.
Is dat een intelligente vorm van posten zodat je meer badges verzamelt op het forum?

3 likes

Er zijn modemerken waar ik best een horloge van zal willen hebben, Ralph Lauren bijvoorbeeld.
@stigter, HB is idd een plakmerk, de horloges worden niet door het merk zelf gemaakt maar wel voorzien van de merknaam. Bij HB en Armani moet ik wel toegeven dat de ontwerpen er vaak goed uitzien (wat bij een horlogemerk als seiko niet altijd is) . Dus als je ze mooi vindt, waarom niet?

1 like

Komt uit de auto-wereld. Recent voorbeeld: VW Up, SEAT Miii, Skoda Citigo.

Ik heb vroeger ook ooit een Hugo Boss horloge gekocht toen ik nog geen verstand had van horloges :grin:
Die heeft toch wel heel wat jaartjes dienst gedaan.

En er zitten best leuke modelletjes tussen maar het blijft een mode/plak merk horloge en die blinken nou eenmaal niet uit in prijs kwaliteit.

Ik zou er bijna eentje kopen om een Hugo Boss only topic te starten :upside_down:

2 likes

Wikipedia helps you:

2 likes

Vast niet, anders had ze wel geweten dat je niet aan de knopjes moet zitten tijdens het zwemmen.

2 likes

Zal ik alvast starten?
Mijn Hugo Boss Vanquisher

Geen idee wie de werkelijke fabrikant is, maar misschien weet iemand dit?

1 like

Nee, dan had ze geweten dat het horloge maar tot 50 mtr waterdicht is.
En dus niet geschikt om mee te zwemmen :smile::+1:

2 likes

Nuja…die water resistant categorieĆ«n zijn voor gewone consumenten gewoon te onduidelijk.
Die mevrouw dacht vast dat ze hooguit 2 meter diep ging; terwijl dat niet relevant is…de aanduiding is gewoon verkeerd!

Overigens zwem ik bij hoge uitzondering met een horloge en dan alleen de SKX; het zijn horloges; geen duikboten.

Bedankt voor het verduidelijken :neutral_face::+1:

4 likes

In een duikboot had die mevrouw het waarschijnlijk niet overleefd.

2 likes

Graag gedaan :sunglasses:

Waarom gebruiken fabrikanten niet gewoon categorieen als ā€œalleen spatwaterā€; ā€œzwemmen & snorkelenā€ & ā€œduiken tot 200/300mā€?

Die waterdichtheid schaal klopt toch ook voor geen meter ;-), als je op een horloge zet ā€œwaterdichtheid 50 meterā€ dan zou je ook gewoon 50 meter waterdruk moeten kunnen hebben. En niet zoals nu ermee kunnen douchen ofzo. Gaat erom wat de algemeen aanvaarde betekenis van een woord is en niet wat je er als branche van maakt.

1 like

Misschien omdat het dan erg druk wordt op de plaat .

2 likes

Waarom geeft HB haar niet gewoon een nieuwe. Lijkt me de minimale service die je moet geven als je iemand een horloge verkocht hebt voor 450€ terwijl 'ie voor 2 tientjes gemaakt is.

1 like

Even on topic: het is zeker geen lelijk horloge!!!

Omdat ze er mee gezwommen heeft en omdat het horloge daar niet voor geschikt is misschien ?

Als je met een tv gaat basketballen krijg je toch ook geen nieuwe van Philips. :smile:

3 likes

Ik zie dat anders: geef haar een nieuwe uit coulance, en de volgende keer koopt ze weer een HB die 20x over de kop gaat.

2 likes

Nee, het is Engels, en als we het vrij vertalen, is ā€œplakmerkā€ misschien denigrerend maar wel waar
Wat echter nog niet wil zeggen dat het echte rommel is ā€˜made in China’, maar je kunt je ook afvragen waarom een gerenommeerd modemerk als HB, zijn klanten chinese producten verkoopt ipv een leuk Zwitsers of Japans klokje.
Voor mij is en blijft het dus een bedenkelijke marketing strategie

2 likes

Omdat het hen veel meer oplevert. Zij verkopen een bedrijf buiten hun eigen branche het gebruiksrecht op hun naam. Die willen daar grof geld voor neerleggen want een naam doet de kassa rinkelen. Kijk naar je (zonne)bril van Hugo Boss of Armani. Dat die kopers inferieure kwaliteit krijgen zal deze oorspronkelijke eigenaar (modehuis) worst wezen; het doelpubliek dat zo’n spul koopt wordt vaak graag uitgeschud…

It’s all about the benjamins :sunglasses:

1 like