Klant is koning 8-)

Tijdens de zoektocht naar een bepaalde schakelband natuurlijk ook even op de site van Otto Frei gekeken. Vanwege de vele (positieve) opmerkingen, zowel hier als op andere fora, zeker de moeite waard om even te neuzen. Ik denk dat het ook meteen de laatste keer is geweest, zie http://www.ofrei.com/page735.html

Het gaat ze aan de andere kant van de grote plas zeker te goed. Er is m.i. een (groot) verschil tussen commercie en graaien. Maar misschien is dit wel de nieuwe manier van zaken doen :S

Wel een beetje vreemd,ja. Maar ja, je hebt de USA en de rest van de wereld… toch?
En dat bungelt er in de ogen van de USA vaak maar een beetje bij. Jammer.

Groeten, Tom Vreeken.

PS: Is dit niet iets voor ‘Ervaringen met (ver)koper’?

tjvreeken Schreef:

PS: Is dit niet iets voor ‘Ervaringen met
(ver)koper’?

Mocht Henrik van mening zijn dat dit onderwerp in “ervaringen met (ver)koper” thuis hoort mag het wat mij betreft wel verplaatst worden. Ik zag het in eerste instantie meer als een kwalijke manier van geldklopperij in het algemeen.

Als hij die frustratie en energie nou in een goed stock management systeem had gestopt, dan hadden al zijn toekomstige klanten op de website kunnen zien of iets op voorraad is.

Met zo iemand zou ik dus nooit zaken doen. Ik krijg een heel onprettig gevoel als ik die pagina lees en zou echt geen cent aan die persoon willen uitgeven.

Ik kan er wel iets bij voorstellen.

Het komt regelmatig voor dat een transactie een email of 8 kost, en als je dan wereldwijd verkoopt is het bijna ondoenlijk om dat allemaal bij te houden.

Ik had nog nooit van dit bedrijf gehoord.

Dit is gewoon belachelijk, verdienen aan mailings.

Bannen die handel is mijn motto in deze.

Goed bericht en belangrijk dat je ons er op attent maakt.

Bravo Marten

groet

Ed

Als dit de manier van geld verdienen is, dan kan Otto F. misschien beter een ander vak gaan leren… :sunglasses:
Hier zal ik in ieder geval geen zaken mee doen. Een stukje effectief vooraadmanagement doet trouwens wonderen.

Dit verhaal is al jaren oud… Zijn beleid en matige klantvriendelijkheid zijn evenzeer een begrip als dat zijn ongeëvenaarde assortiment dat is. Subtiel geformuleerd is het niet, maar zijn redenering snijdt wel hout.

Als hij gratis ‘stock checks’ zou uitvoeren zou hij zijn prijzen wellicht moeten verhogen en dan gaan er mensen ook weer flauw doen.

Bovendien geeft hij duidelijk aan dat je wél mag bellen! Doe dát dan!

Het is zijn business, dus hij kan doen en laten wat ie wil. Maar het lijkt me voor de hand liggen dat hij naast de realisatie van het verminderen van de “overlast” van mail, hij ook (potentiële) klanten zal verliezen door deze niet bijzonder klantvriendelijke toonzetting :smiley:

Ik heb bij otto frei destijds mijn ToolKit gekocht voor de TZWatchSchool.
Tijdens het assembleren 2 onderdeeltjes laten vallen en niet meer teruggevonden.

Gewoon even gemailed en het probleem uitgelegd, en binnen de kortste keren nieuwe stukjes in de bus zonder extra (verzend)kosten. Altijd vriendelijk geholpen geweest per email en zeer korte responsetijd.

gewoon maar om even te vermelden dat ik zijn services wel goed vond :wink:

ik kan me er niet zo druk om maken.
wel zou ik het normaal vinden als bij de daadwerkelijke bestelling (een gedeelte van) de kosten als korting wordt gegeven.
groet, frank.

Op het eerste zicht kan dit overkomen als “geldklopperij”, maar …sta me toe om dit wat te relativeren:

Als ik bij mijn fourniturenhandel naar een ankertje of een tige voor een of ander vintage horloge vraag dan wordt dat ofwel meteen gevonden, ofwel is die man daar zeker tien à vijftien minuten mee bezig, zelfs met een goed georganiseerde stock.

Immers, dikwijls is er geen origineel stuk meer leverbaar, maar moet ie in vergelijkingstabellen en oude documentatie gaan opzoeken welk generisch stukje als vervanger kan gebruikt worden. En dan komt er soms, na lang zoeken, inderdaad een bruikbaar onderdeeltje uit een lade.

Ik geef je een voorbeeld: onlangs een tige (opwindstift) voor een oude MST gezocht. Niet meer voorradig en uiteraard niet meer leverbaar. Opzoekwerk in oude catalogi van vier verschillende leveranciers. Na +/- 15 minuten vergelijkingswerk een vervangstift gevonden.
Prijs: 2,5 Euro. Dus hoeveel heeft die man verdiend ? Volgens mij is een uurloon van 10 Euro + de prijs van zo’n onderdeel niet echt riant te noemen.

En als ie niks had gevonden, tja dan waren dat dus vijftien minuten…voor niks.

En zo zal het wel overal gaan, dus… Ook bij O. Frei.

Met relativerende Groeten,

Morse.