Klassiek horloge + maanfase

Beste Forumgenoot!

Ik ben al een aantal weken keihard aan het zoeken naar een behoorlijk specifiek horloge en heb tot nu toe hierin jammerlijk gefaald. Ik heb er wel een gevonden, maar het wordt mij door forumgenoten afgeraden hier een dergelijk hoog bedrag aan uit te geven.

Daarom zou ik jullie willen uitdagen / vragen om hulp, om mij te helpen vinden wat ik zoek!

Om aan te geven naar wat voor soort horloge ik precies op zoek ben heb ik een link geplaatst naar een foto.
[www.cbb-shop.de] --> chronographen --> mechanische chrono --> Herrenchronograph VJ 7751

Ik kan jullie hulp erg hard gebruiken!! Mijn budget is maximaal €2500 euro en zoals je kan zien op de foto wil ik een horloge met (eventueel chronograaf, maar sowieso een paar kleine wijzerplaatjes en) een maanfase. Zonder romeinse cijfers en met een goudkleurige kast. Het geheel moet een zo klassiek mogelijke uitstraling hebben. Ik krijg het namelijk van mijn zieke moeder en wil graag dat ik het over 40 jaar nog bij allerlei gelegenheden kan dragen. Duurzaamheid is dus wel een issue, maar voor 2500 euro moet dat geen probleem zijn, toch? Overigens, de nieuwe longines met maanfase, uit de master collection is in goud te duur en in zilver te sportief (ook wel erg drukke wijzerplaat, vind ik).

Ik zou het ontzettend waarderen als je me zou helpen met zoeken/vinden!
Voor de vinder van het juiste horloge zal ik nog een passende beloning bedenken!

Groeten,
Guido

Als je het horloge 40 jaar gaat houden, zou ik me om de verhouding merk/prijs minder druk maken.

Ook als je liever goud(kleurig) wilt, wordt het bij ‘de bekende merken’ (Omega/Longines etc.) moeilijker, want die hebben staal of 18K goud (wat denk ik te duur wordt), en geen doublé.

Horloges met maanfase waren 15 jaar geleden populairder dan nu, maar ze zijn er nog wel hoor.

Met chronograaf kom je op een Valjoux 7751, en zonder zijn er ETA 2824 derivaten met een volkalender (meestal met pointerdatum).

Bij de juwelier waar ik woon ligt een hele mooie klassieke volkalender (zonder chronograaf), in goud (ik denk 14K). Ook van een soort plakmerk, maar wel erg klassiek. Als ik een fototje kan vinden zal ik die ook posten. Misschien loop ik ook wel even naar binnen om te vragen wat ie kost.

Een voorbeeld van een 7751 van Sinn:

In 20 micron doublé:

Website: http://www.sinn.de/ Te vinden ik Klassische Meisterwerke.

En Oris heeft bijvoorbeeld de Complication, in staal, of staal met gouden lunette, met lichte of donkere wijzerplaat.

http://www.oris.ch/collections/collections_detail.aspx?ln=en&id_collection=15&id_product=361

Dank voor jullie reacties!

Ik zit een beetje met de merk kwestie ook. Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit wat voor merk het is, denk ik. In het horloge in de link die ik plaatste zit een valjoux 7751, dat schijnt een goed uurwerk te zijn op zich. Vind het zo lastig om iets te vinden dat hier op lijkt en van een merk is. Is Sinn bijv. een “bekend merk”?

Wat jij ook al schrijft Arjen, vol goud wordt te duur en de rest is in staal.

Begrijp me niet verkeerd, Ajan, ik snap wat je schrijft, qua waardevermindering en dat zit me ook weer niet helemaal lekker, maar aan de andere kant ben ik toch niet van plan het horloge ooit te weer te verkopen. Vraag me alleen af of het garantietechnisch en onderhoudstechnisch wel een handig zet is om voor een “echte Renee Gerove” (hehehe) te gaan…

Nogmaals dank voor jullie moeite, ik zie graag jullie meningen!

Groeten,
Guido

Sinn is wel een bekend merk hoor (hoewel ik nog nooit iemand met een Sinn heb gezien). Geen A-merk, maar wel een leuk merk vind ik. Ze verkopen rechtstreeks via de website. Sinn ligt volgens mij niet bij de juweliers.

Over de kwaliteit van het uurwerk zou ik me geen zorgen maken. Vrijwel zonder uitzondering zitten er in automatische chronograafhorloges tot een bepaalde prijs allemaal Valjoux 7750/7751 uurwerken (Of ook wel ETA 2892 pannekoeken met een chronograaf module, vind ik zelf minder mooi, want dan ligt de opwindknop niet in hetzelfde vlak als de chrono drukknoppen). De Valjoux 7750/7751 is de meest toegepaste mechanische chronograaf, dus ook voor service aan een onbekend merk met zo’n uurwerk kun je dan op termijn bij iedere goede uurwerkmaker terecht.

Is inderdaad een aardige,die van Oris. Heb de stalen versie omgehad, maar vond het toch niet zo.

Ik zie ook net je reactie over onderhoud op langere termijn, Arjen. Ik neig, als ik jouw berichtjes lees weer erg naar de Renee Gerove… Ik heb echt al zo ontzettend veel horloges voorbij zien komen de laatste tijd en voor dit geld is er gewoon bar en bar weinig in mijn (op dit moment beperkte) keuze. Wat een dilemma.

Laat dat klokje wat ik gezien had maar zitten. Ik vind het wel mooi, maar € 5295,- voor een 14K Bouchard met een 2892 met kalendermoduul, ze lijken wel van lotje.

Niet te zuinig inderdaad.

Wel mooi (iets te) kalme look, dit horloge. Mooi van eenvoud.

Op het plaatje lijkt het een beetje bleek. In het echt is het goud roder.

Ik vind het schreeuwend duur als je bedenkt dat in '99 dezelfde klok van het ‘merk’ Maurin is staal voor DM 1599,- op de markt was.

Waar is de tijd?

Hoe dan ook, heb even een paar dagen geduld, er lopen hier vast forummers die jou een identieke 7751 kunnen aanwijzen voor minder.

Voor minder niet en moet hij echt nieuw zijn?
Kijk anders eens op volgende ebayaanbieding
hier is de link
http://cgi.ebay.nl/DU-BOIS-FILS-LE-PERPETUELLE-18-KT-GELBGOLD-B-P_W0QQitemZ140253299795QQihZ004QQcategoryZ49268QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262
superklok in massief 18 kt goud
echt iest speciaals dat je zelden of nooit tegenkomt!

Hallo Guido,

ik heb je even een Prive Bericht gestuurd. Als je niet weet hoe je die moet openen laat 't ff weten via berichtje hier. :slight_smile:

Guido

waarom probeer je het niet tweede hands.
dan kan je voor dat geld wellicht een gouden hologe kopen.
Denk bijvoorbeeld aan een zenith portugieser.
denk dat je wat prijs betreft aardig in de riching zit.
Dit soort horloge blijft altijd in de mode en je hebt bij het de winkel uitlopen niet direct het gevoel dat je horloge € 750,00 minder waard is omdat hij om jou pols inmiddels ook als 2e hands wordt aangemerkt.

Succes
Arie

Net ff gezocht op uhr-forum.de en daar wordt gerove gewoon mee opgesomd in een aanvulling op een lijstje van een engelstalige site die Duitse merken opnoemt. Er volgt geen commentaar op van ‘die hoort niet in het rijtje want het is niks’.
Geen echt bewijs waaruit blijkt dat het een goed merk is, maar van het tegendeel heb ik niets gevonden.

Ik vond zelf de Sinn een goede tip, maar de Zenith die jordy noemt lijkt mij nog dichter bij de roos!

Dank allen voor jullie moeite!

Erg fijn om even van gedachten hierover te kunnen wisselen met mensen die er verstand van hebben.

Het merk renee gerove komt op best wel wat van dat soort lijstjes voor en ook op horloge-merken.startpagina.nl… wat dat betreft zie je het vaak, maar niet in winkels. Is echt een webgebeuren via http://www.cbb-shop.de/

Ik ben nu ook op aanraden van forumgenoten begonnen met zoeken naar betrouwbare 2e hands. Dit is misschien ook wel een goed idee…

jordy Schreef:

Guido

waarom probeer je het niet tweede hands.
dan kan je voor dat geld wellicht een gouden
hologe kopen.
Denk bijvoorbeeld aan een zenith portugieser.
denk dat je wat prijs betreft aardig in de riching
zit.
Dit soort horloge blijft altijd in de mode en je
hebt bij het de winkel uitlopen niet direct het
gevoel dat je horloge € 750,00 minder waard is
omdat hij om jou pols inmiddels ook als 2e hands
wordt aangemerkt.

Succes
Arie

Je bedoelt zeker de IWC Portuguese? :wink: Maar bij het noemen van Zenith moest ik denken aan de Chronomaster, is wel met Romeinse cijfers maar is er ook zonder geloof ik, in het witgoud of in een Limited Edition in staal (als ik het goed heb, is alweer tijdje geleden dat ik zoiets zag). Hier een plaatje:

Allebei mooie klokjes, alhoewel de Zenith mijn voorkeur geniet. Helaas ook beiden te duur. Op e-bay niet goedkoper dan ongeveer 11000 doller gezien…

Misschien dat ze ergens anders 2e hands kan vinden.

klokman! Schreef:

Dank allen voor jullie moeite!

Erg fijn om even van gedachten hierover te kunnen
wisselen met mensen die er verstand van hebben.

Het merk renee gerove komt op best wel wat van dat
soort lijstjes voor en ook op
horloge-merken.startpagina.nl… wat dat betreft
zie je het vaak, maar niet in winkels. Is echt een
webgebeuren via http://www.cbb-shop.de/

Ik ben nu ook op aanraden van forumgenoten
begonnen met zoeken naar betrouwbare 2e hands. Dit
is misschien ook wel een goed idee…

Ik zou maar eens naar de goede adviezen van de forumleden kijken.
Want wat is in vredesnaam renee gerove voor een soort horloge?
Categorie internet-plakmerken?? Schei daar nou eens over uit.
Ga liever voor een degelijk vertrouwd merk, zoals hierboven reeds diverse malen is aangegeven.

majary Schreef:

Ik zou maar eens naar de goede adviezen van de
forumleden kijken.
Ga liever voor een degelijk vertrouwd merk, zoals
hierboven reeds diverse malen is aangegeven.

Helemaal mee eens.

OK geen goudkleurige kast, maar ook geen drukke wijzerplaat of Romeinse cijfers + wel maanfase + ruim binnen budget en klassieke schoonheid toch?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,90404][img]http://album.zoom.nl/user/8140/images/388/3554041/yidNmK.jpg[/img

majary Schreef:

Ik zou maar eens naar de goede adviezen van de
forumleden kijken.
Want wat is in vredesnaam renee gerove voor een
soort horloge?
Categorie internet-plakmerken?? Schei daar nou
eens over uit.
Ga liever voor een degelijk vertrouwd merk, zoals
hierboven reeds diverse malen is aangegeven.

Lees je eigen onderschrift eens…

Guus