Klassiek horloge max. €1.000 - tips gevraagd ;-)

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuw klassiek luxe horloge met een bruine band. Er is veel aanbod maar nog niet HET horloge gevonden. Het horloge mag maximaal €1.000 kosten.

Heeft iemand een geweldige tip voor mij? Thanks.

Kijk eens naar een mooie Max Bill.

1 like

Persoonlijk vind ik dit een van de mooiste dressers in deze prijsklasse. Grijze nog iets mooier dan de zilver/gouden:

€845 bij https://www.eugenevanbaal.nl/hamilton-spirit-of-liberty-auto

4 likes

Met dit budget zou ik naar vintage kijken (ik ben biased als vintage liefhebber,)
Een prachtige vintage omega seamaster is prima haalbaar met je budget.
Girard Perregaux heeft ook prachtige klassieke dress watches voor dit geld!
Op chrono24 heb ik zelfs voor dit geld een JLC Memovox voorbij zien komen een paar weken geleden dus het is maar wat je wilt.
Zo zijn er genoeg prachtige horloges te krijgen. Hopelijk heb je hier wat aan.
Succes!

1 like

Mag ik de obligate Sarx033 en 035 aandragen?

Met geld over voor een paar goede lederen banden.

Afhankelijk van je definitie van klassiek wordt het ook niet veel klassieker dan deze:

2 likes

Ik weet niet wat je onder klassiek verstaat maar ik zou zelf deze zeker overwegen: de Tissot Ballade Powermatic 80. Met 80 uur gangreserve en siliconen balansveer (voor extra precisie) krijg je een innovatief horloge en veel waar voor je geld. Daarnaast is het ook mooi afgewerkt geheel, zeker voor dit geld. Hier een artikel van Hodinkee n.a.v. de release in Basel: https://www.hodinkee.com/articles/tissot-ballade-powermatic-80-silicon-hairspring-introducing

Een Sarx033/035 is natuurlijk ook prachtig.

1 like

Kijk eens naar een vintage Omega, klassieker wordt het niet :relaxed:

Helemaal eens met een mooie Hamilton, mocht het iets klassieker mogen zat ik te denken aan FC voor ongeveer €1000

Neen, neen, driewerf neen!
Ik ben nu blij met m’n Bulova Moonwatch en heb alle intenties om dat voorlopig zo te houden! :smiling_imp:

Maar wat een snoepje die Tissot… :blush:

80 euro boven budget :slight_smile:

3 likes

Tissot LeLocle en hou je nog best wat geld over :wink: Over een Frederique Constant.

Er zijn wel 1000 horloges die aan deze vage omschrijving voldoen, Daarbij kun je voor een paar tientjes op elk horloge een bruine band zetten.
Je zult wat specifieker moeten zijn:
type: dresswatch/duiker/pilot etc?
wijzerplaat: wit/zwart/blauw?
Kast: RVS/titanium/zwart/goud?

Anders wordt dit het zoveelste draadje dat na 50 random suggesties offtopic gaat of vervalt in een strijd tussen liefhebbers van een merk/type
Strekte met je keuze!

1 like

Iets meer informatie zal fijn zijn, zoals:
Waarvoor wil je het dragen (moet het bv onder een strak overhemd/pak passen?
Maakt het type uurwerk uit?
Gewenst formaat?
Klassiek in welke zin?

Tsja, wat versta je inderdaad onder klassiek… Deze staat in ieder geval met zwarte, bruine, blauwe of grijze band bij zowel pak als meer casual.

Thanks allemaal voor jullie waardevolle reacties. Ik zal proberen wat specifieker te zijn. Het moet een dresswatch zijn, wit of blauwe wijzerplaat bij voorkeur. Een horloge met chronograaf zou ik mooi vinden, maar vraag me af of dit lukt in deze prijsklasse!? Om een indruk te geven wat ik ongeveer mooi vind bijgaand een paar foto’s.

Als ie nieuw moet zijn met een klassiek uiterlijk dan kan de Tissot 1936 heritage net binnen je budget.

1 like

Gelet op de prijsklasse kwam dit ook voorbij. Alleen zijn de meeste berichten niet zo positief over Fromanteel als je het hebt over prijs/kwaliteit.

1 like

Die logines komt (als 2e hands) in ieder geval redelijk in de buurt qua budget. Nieuw kosten ze rond de 2k dacht ik?

FC, altijd goed en altijd klasiek

Wel even ergens een spaarpot in huis plunderen voor 250,- maar dan zou het voor mij een no brainer zijn deze Frederique Constant Healy Ltd bij William :sunglasses: