Er zijn wel 1000 horloges die aan deze vage omschrijving voldoen, Daarbij kun je voor een paar tientjes op elk horloge een bruine band zetten.
Je zult wat specifieker moeten zijn:
type: dresswatch/duiker/pilot etc?
wijzerplaat: wit/zwart/blauw?
Kast: RVS/titanium/zwart/goud?
Anders wordt dit het zoveelste draadje dat na 50 random suggesties offtopic gaat of vervalt in een strijd tussen liefhebbers van een merk/type
Strekte met je keuze!
Iets meer informatie zal fijn zijn, zoals:
Waarvoor wil je het dragen (moet het bv onder een strak overhemd/pak passen?
Maakt het type uurwerk uit?
Gewenst formaat?
Klassiek in welke zin?
Thanks allemaal voor jullie waardevolle reacties. Ik zal proberen wat specifieker te zijn. Het moet een dresswatch zijn, wit of blauwe wijzerplaat bij voorkeur. Een horloge met chronograaf zou ik mooi vinden, maar vraag me af of dit lukt in deze prijsklasse!? Om een indruk te geven wat ik ongeveer mooi vind bijgaand een paar foto’s.
Als je op hetgeen tot nu toe gesuggereerd is reageert (inhoudelijk, dus zeggen wat je wel niet aanstaat en vooral waarom (te kaal, te wit, te druk, te romeins etc etc) dan kunnen de vervolgsuggesties gerichter gegeven worden.
Probeer door wat te passen er achter te komen wat voor jou een acceptabele maat-range is.
Een mechanische chronograaf is een relatief prijzige complicatie. Het aanbod is wat beperkt onder de €1000. Ik zou daar van af zien, ofwel het bedrag verhogen. (ofwel, tja, voor kwarts gaan, dan is er veel meer te kiezen).
Toevallig al aan een Seiko presage gedacht? Deze is met 899 euro binnen het budget en heeft veel uiterlijke kenmerken van de door jouw getoonde horloges (IWC, longines en frederique constant)
Een dresswatch heeft per definitie geen chronograaf functie. Sterker nog, er zijn heren die een secondenwijzer en datum functie vulgair zouden vinden op een echte dress watch.
Als je een chronograaf wilt ben je dus op zoek naar een sporthorloge, maar dan in een discretere uitvoering.
Welnu, ook die bestaan voor minder dan duizend Euro. Sterker nog, exact zoals je ze wilt hebben, en ik zit er zelf ook naar te loeren:
Haha, die reactie ken ik helaas maar al te goed. Die Tissot is net op de markt en zal dus voorlopig nog wel verkrijgbaar zijn. Gewoon lekker blijven genieten van je Moonwatch dus!
Zou een 37mm chronograph voldoen? Er zijn namelijk ontzettend veel horloges van de jaren 50 die aan jou eisen voldoen. Voornamelijk landeron uurwerkjes.
een echte klassieker, voor een spotprijsje. Misschien niet helemaal wat je in gedachten had, maar zeker een eyecatcher die niet goedkoop aandoet door al die imitatie op marktplaats
die van PaulFrank hier boven is ook dikke prima. Slimme investering. waardevast iig