Ik kwam deze G-Shock Square tegen (GW-BX5600-1), een klassiek ogende uitvoering maar wel met een modern MIP display. Solar powered en radio controlled. Ik ben fan, maar volgens mij nog niet in Europa leverbaar. Wat vinden de andere G-Shock fans er van?
(Let op, niet op ‘Netherlands’ klikken als de website daarom vraagt anders krijg je hem niet te zien)
Zo denk ik er ook over. Nog wel even het display in werkelijkheid zien, want het lijkt wel of er vrij veel erg kleine lettertjes in het scherm staan. Maar de grote cijfers van de tijd zijn wel heel duidelijk volgens mij (en gezien de ervaring met het MIP display van de DW-H5600),
Volgens mij is het display de grootste nieuwe feature. Maar kan je er iets verder over uitweiden? Want eigenlijk weet ik niet eens waar MIP voor staat. En wat het beter maakt dan het voorgaande LCD(?) display.
MIP staat voor memory-in-pixel, da’s een doorontwikkelde vorm van een LCD display zoals we die kenden. De verhoogde leesbaarheid (door een hoger contrast), maar ook het efficient omgaan met energie - verbruikt bij een statisch beeld eigenlijk geen energie - zijn de voornaamste pluspunten.
Memory In Pixel. Dus een pixel
Display ipv voorgeschreven vakjes zoals op Lcd.
Grootste verschillen zijn: betere zichtbaarheid/contrast, ook een negatief display zal veel beter afleesbaar zijn. En in stopwatchmode zie je de secondes tellen maar niet de tienden van seconden omdat het Mip display niet zo snel als Lcd kan verversen
Klopt. En dan is ie er als GW-BX5600-1A1 ook nog met een negatief display. Jammer dat je dat niet zelf om kunt schakelen eigenlijk; zou toch moeten kunnen met een MIP display…
Vind t n gemiste kans dat ie met Bluetooth geen smartphone notificaties kan ontvangen.
Maar met de vaste digitale tijd groot in t midden zou t ook minder handig zijn als ie notificaties zou moeten scrollen.
Maar gezien ik v analoge wijzers met lume hou, was ik voor de Garmin Instinct Crossover gegaan.
Zie nu dat ze n AMOLED versie hebben. Komt voor mij helaas tevergeefs.