Hans a.k.a @anon53002072EV was erg enthousiast over een iets modernere dresser. Prachtig horloge, die zou ik regelmatig shine om mijn pols. Helaas minder haalbaar vanwege de prijs.
@cdg tipte mij dat dit horloge gratis op te halen is bij Jurk in Haarlem, stond direct bij hem voor de deur. Gratis, dat woord hoor ik tegenwoordig niet meer zo vaak! Helaas was het maar een grapje. 🫣
Staar je niet zo blind op dat kroontje, joh! Jij hebt toch een aantal heel gave Invicta’s? En jij bent toch ook gewoon de Invicta-koning, hier op HF? Wees daar gewoon trots op en geniet van wat je hebt!
Ik zie dit toch als het einde van een tijdperk.
Invicta-adept, Mr. Invicta himself capituleert voor de Rolex marketingmachine.
Zó jammer. Er zijn zoveel prachtige vintage stukken, denk aan VC, Huguenin, Brequet, Breitling, AP, Patek, Omega, Blancpain, Hublot, GP, Heuer, Zenith, Enicar, Longines, Bulova, Tissot, en vele vele anderen, maar nee, het moet een Rolex zijn.
Uiteindelijk wil je toch een Rolex.
Ik snap je fixatie op Rolex niet, als het om dressy horloges gaat. Longines, Omega, Universal Genève, Eterna, Grand en King Seiko, zelfs Pontiac en zoals je laat zien Invicta, allemaal hebben ze geweldige dress watches met soms ook onderscheidende uurwerken uitgebracht.
Daarom zou ik deze met patroon op de wijzerplaat ook niet als mindere God presenteren… Gewoon een prachtig horloge. Gefeliciteerd ermee, en veel plezier!
Och, Rolex was lang gewoon een plakmerk met uurwerken van Aegler. Niets bijzonders. Pas in 2004 kwam het eerste Rolex inhouse uurwerk op de markt. En ik geef het eerlijk toe, ik heb een grondige hekel aan het merk. En mag dat? Ja, dat mag.
Dat valt toch wel mee? Iedereen is zo lyrisch over Rolex. Ik wil daarin meegaan. Dat op den duur zelf ervaren.
Ik ben overigens erg tevreden over mijn aankoop. Mooie wijzerplaat met mooie goudkleurige opgelegde indices. Formaat, 37mm, ook netjes.
Gisteren en vandaag door wildvreemden aangesproken betreft mijn horloge dat ze die prachtig vinden. Weet niet of dat een compliment is of dat ik nu bang ben dat mensen die van mijn arm willen rukken.
Voor een sportwagen ga je toch ook niet bij LandRover langs? Als je een top dresser wil: JLC, VC, … maar in dat segment is er inderdaad veel leuks en betaalbaar te vinden in de vintage corner. Paar leuke vintage Zeniths ook in het blauwe deel.