klassieke inspiratie gezocht

Bedankt voor de suggestie, maar deze is mij te steriel.

Longines Flagship

Longines Flagship

Dan houd je nog flink wat zakgeld over voor een paar knappe bandjes.

Zeker een mooi horloge, en ook punten voor plat! Handopwinden is nog niet helemaal wat zoek. Ook doen deze indexen het niet helemaal voor mij, te lang en slank denk ik.
Juist op hun chrono modellen vind ik dat wel mooi samen komen!

1 like

Deze Raymond Weil Millesime moest ik gelijk aan denken. Maar in vergelijking met de andere getoonde horloges in dit draadje, wellicht wat aan de drukke kant.

Mooie zoektocht in ieder geval!

4 likes

Ik had nooit zo goed naar longines gekeken, mede omdat groot bedrijf en grote groep maar dit is wel een mooi horloge!

1 like

Vind dit binnen de criteria wel de winnaar trouwens. Echt mooi, plat, merk met heritage (ik zou zelf van Mont blanc alleen een pen kopen) en keurig binnen budget.

2 likes

Deze is absoluut interessant! In de donkere versie vind ik hem misschien wel wat rustiger:

Donkergrijs is natuurlijk ook geen blauw, maar ik weet niet zeker of ik daar echt naar op zoek was :slight_smile:
Hij blijft zeker op de potentielijst staan!

3 likes

https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-l3-720-4-72-6

En een iets spannendere longines?

https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-heritage-l1-649-4-72-2

3 likes

Ook leuk als je iets zoekt wat net iets opmerkelijkers zoekt terwijl nog steeds heel klassiek.

1 like

Dank voor alle interessante antwoorden!
Gister had ik een drukke dag, dus ik heb er even een antwoord ochtendje van gemaakt!

In deze categorie vind ik het een dunne lijn tussen mooi minimalistisch, en de wandklok in de wachtkamer van de huisarts…
Los van de uiteindelijke keuze, vind ik het alleen al heel leuk om nieuwe merken te keren kennen en mooie morloges te zien van merken waar ik het niet achter had gezocht!

Ik ben het met @Pjotr eens dat ik bij montblanc altijd alleen dacht aan (dure) pennen, maar zie nu voor het eerst toch wel wat leuke dingen van een ‘mode’ merk.
(Waar dan de grens van modemerk naar horlogemaker ligt is vast een hele andere discussie die dan niet voor het eerst wordt gevoerd)

Ho, Mont Blanc is heel even meer geweest dan een modemerk. En dat heeft met de Jérôme te maken

2 likes

Los van de vraag of het belangrijk is: het is wat te simpel om te zeggen dat Montblanc een pennenmerk is dat horloges verkoopt. Al is het wel zo begonnen in 1997.

Inmiddels zit er wel meer dan een zweempje Minerva in het merk en de producten.

En dan de vraag of de merkgeschiedenis belangrijk is: wat is de legitimiteit van al die claims op erfgoed überhaupt nog, nu vrijwel alle merken in cynisch-graaierige luxeconglomeraten zitten en de uurwerken bij een handjevol grote leveranciers gemaakt worden?

Over merkbeleving gesproken: ik kan mij hier dan weer niet overheen zetten:

Zo treurig. Zo goedkoop. Het lijkt verdorie wel iets uit een souvenirwinkel aan het Rokin, maar dan met een catalogusprijs van tegen de 2k. :clown_face:

Dan heb ik echt 1000x liever een horloge van een pennenboer.

1 like

Longines sector dial

1 like

Zoek niet verder:

Zenith Elite Captain. 8,7mm dik, Calibre 670, prachtig afgewerkt. 40mm diameter. En 2dehands zeker binnen budget.

3 likes

Bedankt, leuke artikelen om te lezen!
Inderdaad kan je je afvragen of je de geschiedenis van, of het merk zelf uberhaupt merkt.
Maar daarom vind ik het juist wel leuk om een ‘eigenwijs’ merk tegen te komen. Mijn andere horloge is een Oris, en blijkbaar was deze Bucherer ook al 100+ geen onderdeel van een cynisch-graaierige luxeconglomeraat (totdat het dat wel werd)

De tijd blijft natuurlijk het zelfde, maar als ik echt wilde weten hoe laat het was dan had ik wel een telefoon gekocht :wink:

1 like

Dit is een mooie! de lange smalle wijzers vind ik hier niet storend. Ze hadden alleen de cijfers rechtop mogen zetten van mij…

In iedere nieuwe horlogezoektocht verbaas ik mij opnieuw hoe klein de details zijn die iets maken of breken. Waarom kan wel iedere golf op de hoek van de straat worden bijgewerkt met ledstrips en een spoiler, maar moet ik hopen dat een Zwitser dezelfde smaak heeft als ik.

1 like

Je kunt natuurlijk ook ieder horloge (laten) modden, maar of ze er mooier van worden? Ik heb zelden een Golf (of andere auto) mooier zien worden van wat ledstrips, nieuwe uitlaten en spoilers.

Om eerst iets te proberen misschien

3 likes

Misschien komt de nieuwe Angelier in dit budget.

1 like