Sinds ik begin dit jaar begreep dat Carl F Bucherer met pensioen ging heb ik op meerdere plekken geprobeerd om nog een Manero autodate te pakken te krijgen omdat ik dit model al een tijde op de radar had staan. Helaas is deze nergens meer te verkrijgen. Vandaar dat ik nu aan het kijken ben voor een ander clean, formeel horloge.
Wat mij aansprak aan de Bucherer:
Onafhankelijk (tot recent) merk, met mooie eigen techniek (weliswaar geen peripheral uurwerk in dit model, maar cool dat ze het kunnen)
Automaat
met 8.75mm vrij dun
Mooie kastvorm en wijzerplaat. Ik dacht eerst dat de buitenrand van de plaat iets afliep, maar de borsteling creëert een soort 3D effect.
leuk om iets lichts te hebben naast mijn 2 donkerblauwe horloges.
In mijn eigen zoektocht kwam de (voorlopig) totaal onrealistische optie van JLC master ultra thin naar voren, maar 7K bijleggen voor 1mm dunner lijkt mij niet helemaal in verhouding
Ook moet ik bekennen dat ik in vergelijking de bucherer iets interessanter vindt doordat de wijzerplaat steriel blijft, maar er door de buitenrand nog wel ‘iets’ op gebeurt.
Ik denk dat ik hiervoor ongeveer wil kijken naar een maatje tussen de 38 en 40mm en zo rond een budget van ~2500/3000 euro.
Ik ben benieuwd of jullie iets kunnen noemen waar ik blij van ga worden!
Ik heb nooit zo veel met het merk Nomos gehad. Maar laatst heb ik er bij de juwelier een (ander model) geprobeerd en ik moet bekennen dat de wijzerplaat een stuk interessanter was dan een beeldscherm doet vermoeden!
Bij deze echter vind ik de streepjes van wijzers niet mooi, en de markers icm de wijzerplaat wat te simpel.
Hahah je hebt ongetwijfeld een goed punt!
Ik ben nog moed aan het verzamelen om ooit de 3K drempel te trotseren. Om vervolgens direct door de 5K heen te schieten is wel erg enthousiast. Maar zo blijft er iets over om van te dromen, hij is absoluut prachtig!
Hier heb ik zelf ook vaker naar gekeken. Maar altijd heb wel iets kunnen vinden waar ik me aan kan storen. Romeinse cijfers hebben me nog niet echt aangesproken tot dusver.
Bedankt voor de heads-up, je was sneller dan de notificatie die ik hier op Chrono24 had aangezet. Ik heb contact met Italië gehad, maar iemand was me helaas voor.
Dit is een hele mooie optie! Leuk om wat subtiele kleur te hebben in het blauw/rood en de arabische cijfers passen goed!
Op zoek naar info liep ik ook deze tegen het lijf: