'klassieker'...maar welke

Ik zou de speedmaster kopen. Die vind ik het leukste. Verder zou ik hem wel tweede hands kopen. Een mooie, bijna nieuwe, koop je voor duizend e minder dan de nieuwprijs.

Alle genoemde horloges kun je rustig ‘gebruikt’ kopen. Ik zou alleen wel zorgen voor een exemplaar met alle papieren en dozen.

Een Speedy is wel wat kwetsbaarder dan een Sub of een Breitling: de oudere modellen hebben allemaal een plexi-glas dat snel krast en de waterbestendigheid van een Speedmaster is ronduit niet meer van deze tijd.

Ik weet niet hoe groot een Breitling is (zou ik nooit kopen omdat ik ze te opzichtig vind), maar een Speedy van 42mm en een Sub van 40mm zijn in mijn ogen precies goed. Ik heb ook een Speedy reduced gehad - vond ik te klein en een Sub van 42 zou ik niet dragen. Gek eigenlijk dat de maat van een horloge niet te vatten valt in mm alleen. Het model is net zo belangrijk!

Succes met je zoektocht!

Menno

Speedy.B)-

't Zijnb alle drie klassiekers, maar de Sub is dé klassieker.

De Sub op 1 zeker weten!

Dan de Speedy.

De Breitling zou bij mij afvallen.

Maar de Sub en de Speedy zijn best verschillend
dus succes met je keuze.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

tjvreeken Schreef:

Ach, ik probeer alleen maar een beetje te 'helpen’
om een goed gefundeerde keuze te maken:D

Wees gerust Tom! hij blijft mooi hoor(tu) Laten we dat wel niet vergeten en tja verder lekker genieten wat de horloge industrie ons voorschotelt.

Blijven we toch afhangkelijk van…en om nou te zeggen dat er geen keus is…je zou van elk merk en van elke lijn er maar 1 van in huis hebben . Is je huis denk ik toch te klein…:smiley:

Voor mij geen Breitling (tenzij het een vintage is), maar de keuze tussen een Speedmaster en een Submarine wordt nog moeilijk.

Ik denk … toch eerst een Speedmaster.

Succes met de keuze!

Heren,

Dank voor jullie mening.

Wordt absoluut ten zeerste gewaardeerd!

De breitling kan op weini ‘steun’ rekenen, hetgeen nauw aansluit bij mijn persoonlijke mening.

De keus tussen de speedy en sub: ik ga er een nachtje over na denken.

Foto’s van de keus volgen snel.

hou jullie op de hoogte!

nogmaals dank!

bert

Weinig liefde hier voor de Navitimer zeg… :frowning: Ik vind de Navitimer ook echt een topper (wel graag met de subdials op 3-6-9)! Ik weet niet of het per se een nieuwe moet zijn, maar er is een grote verscheidenheid aan oudere en vintage Navitimers die echt subliem zijn.

Voorbeeldje:

Maar check ook ReneJK’s bijdragen in het vintage-gedeelte. Om te watertanden!

Speedy’s en subs zijn ook zeker klassiekers, maar ook gemeengoed onder de horlogeliefhebbers. Veel succes met je keuze!

jajabertju Schreef:

De breitling kan op weini ‘steun’ rekenen, hetgeen
nauw aansluit bij mijn persoonlijke mening.

Nu breekt mijn klomp… Waarom noem je hem dan als optie? :S

jajabertju Schreef:

De keus tussen de speedy en sub: ik ga er een
nachtje over na denken.

Pak er nog maar een paar nachtjes bij :wink: Het laatste dat je wilt is een overhaaste beslissing maken als het om deze hoeveelheid geld gaat (tu)

Hmm… De keuze tussen een Sub en een Speedy is erg moeilijk! Duiker vs. Chrono.
Heb je met een duiker of chrono ervaring? Vraag jezelf dan af wat het meeste beviel of waarvan je het meeste gebruik maakte.

Als je voor een Sub ga dan zou ik een 16800 kiezen zoals Tom Vreeken een paar posts hierboven laat zien. --> Matte wijzerplaat en indexen, wat een knaller (tu)

En beide horloges hebben een ongelooflijke historie :slight_smile:

Submariner!

Dat komt omdat ik Breitling een vies merk vind en een speedy niet mooi op mijn pols ligt. Hij is erg fotogeniek maar wanneer ik hem in handen heb, valt hij me altijd weer tegen.

ryan Schreef:

Submariner!

Dat komt omdat ik Breitling een vies merk vind en
een speedy niet mooi op mijn pols ligt. Hij is erg
fotogeniek maar wanneer ik hem in handen heb, valt
hij me altijd weer tegen.

Breitling is niet vies hoor

Ik heb weinig met Breitling, dus die valt af als klassieker.

De Sub vind ik 't meest iconisch. Jan Alleman herkent em wel. Maar die puist… (td) Ben daarom zelf voor een Dweller gegaan.

De Speedy vind ik is voor veel horlogekenners en -liefhebbers een klassieker. Bovendien tegenwoordig met een betere waterdichtheid om mee te zwemmen en ook leverbaar met saffierglas. Laatste is een favo, omdat ie ook een transparante achterkant met zicht op het prachtige uurwerk heeft.

Beide hebben hun pro en cons. Beide vind ik bij elke situatie wel kunnen. Ze zijn beide dressy-sportive. Sub heeft een datum en is een automaat. Speedy een chrono en transparante achterkant.
Als ik gedwongen zou moeten kiezen, zou ik voor 't praktische gaan en dat is een automaat met datum: dus de Sub.

Ik zou voor een sub gaan,met puist,die hoort echt op een rolex.
En de maat?
ach ik heb zelf behoorlijke polsen en al van alles gehad aan horloges,maar nu juist vanwege de maat ligt de rolex zo lekker om je pols;dat is jaren vol te houden.
Het is beslist geen iel horloge en zal iedere trend overleven in de toekomst.

Als tweede optie zo ik kiezen voor de omega,ook een horloge met een eigen tijdloos karakter.

En wat betreft de breitling,niet mijn smaak!

gr dirk

• 1

Eddy C. Schreef:

Weinig liefde hier voor de Navitimer zeg… :frowning: Ik
vind de Navitimer ook echt een topper (wel graag
met de subdials op 3-6-9)! Ik weet niet of het per
se een nieuwe moet zijn, maar er is een grote
verscheidenheid aan oudere en vintage Navitimers
die echt subliem zijn.

Voorbeeldje:
http://gallery.me.com/monet_briard/100124/Breitlin
g-4/web.jpg?ver=13131413930001

Maar check ook ReneJK’s bijdragen in het
vintage-gedeelte. Om te watertanden!

Speedy’s en subs zijn ook zeker klassiekers, maar
ook gemeengoed onder de horlogeliefhebbers. Veel
succes met je keuze!

Vintage Breitling is erg cool, het nieuwe spul maakt echter weinig bij me los. De ts wil een nieuwe kopen, als nieuw betekend een nieuwe voor hem die ook gebruikt mag zijn, dan gaat er een totaal grotere wereld open. Gaat het echter om een nieuw horloge dat hij in de winkel gaat halen, dan blijf ik bij mijn keuze voor de Omega Speedmaster. De Rolex valt af om prijstechnische redenen en omdat die niet standaard in mijn favoriete kleurstelling te krijgen is.

Breitling is geen vies merk, sluit mij geheel aan bij Marco, dat je de modellen niet mooi vindt ala smaken verschillen maar “vies” gaat echt te ver.
sorry op dat gebied zou het iets genuanceerder mogen imo.:frowning:

mcfr Schreef:

ryan Schreef:

Submariner!

Dat komt omdat ik Breitling een vies merk vind
en
een speedy niet mooi op mijn pols ligt. Hij is
erg
fotogeniek maar wanneer ik hem in handen heb,
valt
hij me altijd weer tegen.

Breitling is niet vies hoor

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/20120207_132637.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q136/mctazdevil
/16022011320.jpg

Bigrosa Schreef:

Breitling is geen vies merk, sluit mij geheel aan
bij Marco, dat je de modellen niet mooi vindt ala
smaken verschillen maar “vies” gaat echt te ver.
sorry op dat gebied zou het iets genuanceerder
mogen imo.:frowning:

[media]http://www.youtube.com/watch?v=ZFyU9cFfQ_U[/media]

:smiley: :smiley: