Klassieker van CW, korte review

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik de Nomos Zürich van Stef zou kopen. Kwalitatief, qua ontwerp en prijstechnisch volmondig ja, maar budgettair was het lastiger. Als je dan je zinnen op een nieuwe aankoop hebt gezet, dan moet die er ook wel komen. Ik had al wat langer en vaker gekeken naar Christopher Ward, maar twijfelde tussen de Malvern C5 Aviator en de klassieke versie. Het is de laatste geworden. Afgelopen zondag besteld en woensdag keurig verpakt in huis. Ik was bang dat ik de wat bolle bezel niet mooi zou vinden, maar die valt reuze mee. Ik weet dat nogal wat horlogeliefhebbers dit een schaamteloze kopie van de IWC Portofino vinden, maar in mijn optiek heeft deze CW een eigen gezicht mede door de deels verzonken wijzerplaat en het ronde datumvenster. De beige kleur geeft het horloge een chique uitstraling. Met 38mm (zonder kroon) vind ik het een prima maat. Het geheel is perfect afgewerkt, met een fraaie leren band en vlindersluiting met CW logo. Zelfs een schroefkroon ontbreekt niet. De afleesbaarheid is goed, ondanks de zilverkleurige wijzers tegen de lichte achtergrond (en beter als bijv. bij mijn Nomos Orion rosé). Het ETA 2824 uurwerk (gelukkig ook met handopwind mogelijkheid) is zichtbaar en de rotor is licht bewerkt. Eerlijk gezegd vond ik de bewerking van de oude uitvoeringen mooier, maar je kunt niet alles hebben. Zie
Het horloge wordt geleverd in een fraaie box, met een poetsdoek, een garantiebewijs (5 jaar!) en een uitvoerige gebruiksaanwijzing. Verder biedt CW de optie om binnen 60 dagen te retourneren, ook al is het horloge gedragen. Je kunt of het geld terug krijgen, of ruilen voor een ander klokje. Als je dan naar de prijs kijkt, die ligt op het niveau van bijv. Kemmner (waarvan ik twee horloges heb), dan beoordeel ik CW zowel qua afwerking als qua voorwaarden en dus prijs-kwaliteitsverhouding als beter. Dit is waarschijnlijk niet de laatste Christopher Ward die ik aanschaf.
Genoeg tekst, nu naar de plaatjes

Goed weekend, Roelof

Mijn beste,

Een kort review, van een groots horloge!!

Een horloge met een eigenzinnig karakter. Een karakter welke om de pols van de gelukkige drager steeds meer van zijn diepzinnige aard zal prijsgeven.
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit subtiele horloge.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel erg mooi klokje gefeliciteerd.(tu)

Kan het alleen maar met je eens zijn. Ik heb zelf de zwarte versie sinds februari 2009 Nooit spijt van gehad en hij zal ook nooit weg geaan.
Gefeliciteerd met dit mooie horloge

p.s. op stalen band ook erg mooi en meteen een hele andere uitstraling.

Mooie, chique aanwinst!
Veel draagplezier.

Gr,

Ron.

Zo’n horloge is altijd goed (tu)

Mooie aanwinst en eerlijk gezegd vind ik deze mooier dan de Nomos…

Voor mij heeft Nomos wel een andere gevoelswaarde (plus een manufactuur uurwerk), maar dat mag ook wel voor dat prijsverschil.

Prachtig mooi horloge, en dat zeg ik niet omdat ik dit horloge op dit moment om heb! ik heb ook geen moeite met de afleesbaarheid van het horloge, de mijne is 5 dec precies 5 jaar oud, en hij loopt echt al een zonnetje, precies op tijd, ik heb die dus met het gouden uurwerkje er in, o als je ooit een stalan band wil, die heb ik nog liggen, ik draag hem op leer dus tja als je interesse hebt kan je altijd een pb sturen!

Ik heb trouwens toen een kroko band gekocht van CW die heb ik er nu om, maar kwalitatief vind ik hem niet zo bijzonder, het is een mooie band hoor maar totaal niet soepel, dus die upgrade raad ik dan ook af, je kan beter elders een mooie kroko scoren :wink:

mooi hoor, zowel de zilveren als de zwarte wijzerplaat.

Groet
Herman

Sjiek.(tu)

Mooi horloge en ik zie weinig gelijkenis met mijn Portofino:

Leuke review en mooie plaatjes (tu)

Ziet er goed uit!

Ziet er goed uit. Persoonlijk oogt ie voor mijn gevoel wat klein om je pols. Maar smaken verschillen.

Hallo Marnix, ik heb nog twee horloges van 42 mm en de rest zit (ruim) onder de 40mm. Ik kan niet wennen aan grote horloges (o.a. Meistersinger 43 mm verkocht), maar zoals je zegt: smaken verschillen, en dat is maar gelukkig ook.
Groet Roelof