Beste medeliefhebbers, mijn vader heeft ook een voorliefde voor mooie horloges. Op één van zijn reizen (ik denk wel zo’n 15 jaren geleden) heeft hij een gouden Girard Perregaux Seahawk gekocht. Ik meen voor zo’n 600 dollar. Het horloge is ultradun en ziet er nog perfect uit. Hij heeft er destijds een passende gouden band bij gekocht van ongeveer 4000 gulden. Ik had hem toegezegd dit horloge eens op het forum te plaatsen om wat reacties op te vragen (wellicht is het een horloge van niks en staat de band in geen verhouding tot het horloge). Dit is het horloge (excuses dat het niet een hele goede foto is):
Ik ben nog steeds benieuwd naar jullie reacties, maar ik kreeg vandaag een telefoontje uit Cyprus met de mededeling dat hij het horloge was kwijtgeraakt!! Hij was daar nb om een prijs in ontvangst te nemen. Die feestelijke happening is nu toch wel wat minder feestelijk uitgevallen:(
Mooi horloge en zonde dat hij het kwijt is geraakt… Vraag me wel af hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen?? Van zijn pols gegleden door een mogelijke defect aan de sluiting…
Ik heb echt geen idee hoe hij dat horloge is kwijtgeraakt. Mijn vrouw had hem vandaag aan de telefoon en die kon mij later alleen maar vertellen dat hij het horloge was kwijtgeraakt. Ik heb morgen zelf weer contact met hem en zal dan toch eens even doorvragen. Voor hetzelfde geld is het gestolen. Ik kan me niet voorstellen dat zo’n horloge zo maar van je hand glijdt of dat de sluiting het begeeft. Dat zou flink waardeloos zijn voor zo’n duur bandje. Ik ga ebay ook maar even in de gaten houden.Je weet nooit.
Ik heb echt geen idee hoe hij dat horloge is
kwijtgeraakt. Mijn vrouw had hem vandaag aan de
telefoon en die kon mij later alleen maar
vertellen dat hij het horloge was kwijtgeraakt. Ik
heb morgen zelf weer contact met hem en zal dan
toch eens even doorvragen. Voor hetzelfde geld is
het gestolen. Ik kan me niet voorstellen dat zo’n
horloge zo maar van je hand glijdt of dat de
sluiting het begeeft. Dat zou flink waardeloos
zijn voor zo’n duur bandje. Ik ga ebay ook maar
even in de gaten houden.Je weet nooit.
Ik heb hier een oude Certina van mijn opa liggen en die had een gouden band met een voor die tijd “standaard” sluiting… helaas te veel gedragen… slijtage en floep daar ging het horloge naar vloer.
Helaas erg beschadigd en wil hem nog een keer laten opknappen ivm de emotionele waarde.
Kortom wellicht toch de sluiting… enfin, het is ook niet direct belangrijk want er is, helaas, niks meer aan te doen.
Waarschijnlijk in de bus kwijtgeraakt. Hij kan zich wel een man herinneren die steeds met hem aan het praten was en daarbij steeds zijn arm wilde vasthouden. 2 Opties lijkt mij: hij had interesse in mijn vader of toch in het horloge. Ik acht de kans vrij groot dat het het laatste moet zijn geweest Vette pech.
Lijkt mij duidelijk,
In veel arme landen zijn beroepsdieven. Zij leven van diefstal van
buitenlanders. Ze zijn zo handig, je merkt niet dat er wat gestolen wordt.
Zelfs kluisjes helpen niet want personeel zit vaak in het complot.
Waarschijnlijk in de bus kwijtgeraakt. Hij kan
zich wel een man herinneren die steeds met hem aan
het praten was en daarbij steeds zijn arm wilde
vasthouden. 2 Opties lijkt mij: hij had interesse
in mijn vader of toch in het horloge. Ik acht
de kans vrij groot dat het het laatste moet zijn
geweest Vette pech.
Dat is idd zuur. In athene veel gereisd met de Metro en daar zie je ze standaard achter je aan lopen. Had er eentje te pakken die met zijn hand in mijn zak zat bij het uitstappen.
Het drama wordt nog iets groter, aangezien een reisverzerzekering tot maar een bepaald bedrag uitkeert (en dat is niet de waarde die het horloge vertegenwoordigt)…