Klein dus fijn: 36mm pilot van Archimede

image

Wij liefhebbers van bescheiden horloges hebben het maar lastig als het gaat op pilotenhorloges. De meeste Fliegers zijn 42mm of groter, een formaat van 40mm komt gelukkig wel regelmatig voor (Damasko), 38mm is al een stuk lastiger te vinden maar 35mm of 36mm is haast onvindbaar.

Gelukkig hebben onze vrienden uit Pforzheim een 36mm versie van hun pilot uitgebracht. Op leer én op staal verkrijgbaar.

Hittegeblauwde wijzers, ETA 2824 en slechts 9,8mm dik.

image

Vet hè? Hij kost op leer 820 euro en op staal 940 euro.

P.S. Foto’s en link naar website met toestemming van Archimede en met de groetjes van Lisa Ickler zelf. :dancer: :sunglasses:

28 likes

Voor de modebewuste tieners en dames onder ons. Leuk!

21 likes

En heren!

2 likes

Behalve dan natuurlijk de Stowa in 36mm, pipo. Al een tijdje uit, direct via de website te bestellen en zo ongeveer het eerste merk waar iedereen aan denkt bij fliegers…

.

.

.

…maar die gaven er zeker geen in bruikleen? :wink:

7 likes

Ah die had ik even gemist. :joy::v:t4: #horlogepensionadostyle

@Drebin heeft gelijk, ik heb het niet meer. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heeft die Stowa wel een beetje fatsoenlijke lugs of zijn die zoals gewoonlijk buitensporig lang? Op foto’s vind ik ze vrij lang ogen.

1 like

Echt mooi.
Mocht ik ooit een heuse pilotenklok willen…

Maar dan toch liever een Sinn of Damasko.
Lekker into the face horloges. Niet eens mooi maar wel stoer.

Mwaaaaaaaaaaaaa

De originele flieger was 55mm. Nu is dat wel een beetje erg groot om normaal te dragen, maar 36 mm vind ik echt te klein voor een flieger, hoezeer ik ook van kleine kastmaten houd. Een flieger moet lekker groot zijn. Punt uit.

4 likes

Spijker op de kop,
In mijn telefoon heet hij “Ide Uithangbord”.

Al is het tegenwoordig wel een uithangbord van een leeg café, zonde…

2 likes

Nope. Gewoon de e-mail nieuwsbrief. :smirk:

1 like

Wanneer is een horloge een vliegenier?

2 likes

Wanneer je ze ziet vliegen. :bird:

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Burn!

Dat heeft toch een reden? :thinking:

Hoe dan ook, Lisa Licker mag 'm houden. Ik ben niet zo’n fan van geblauwde wijzers op zwarte wijzerplaten (verder wel een erg mooi horloge).

1 like

Al een jaar of drie heb ik een Archimede 39 mm pilot op cognac kleurige band. Een heel bescheiden datumpje op de vijf. Mooi ding, een lievelingetje van me. Mooi merk, trouwens, Archimede!

2 likes

Nice. Nou nog een handwinder en in het brons, en er komt er een mijn kant op.

2 likes

Precies dit!

Maar wanneer is iets een fliegenier? Althans voor mij is dat nog niet duidelijk…

Oei, is dit sarcasme? Of brokkelt het bastion Drebin, Han, Chris en Ide?

2 likes