klein probleempje met positie horloge, tips?

Wie o wie kan er mij tips geven, of herkent iemand hetzelfde probleem?
Of ben ik gewoon de kritisch en moet ik er maar mee leven (zoals ik voorlopig doe)?

Ik sukkel al heel m’n leven met horloge’s die net niet lekker hangen over m’n pols (omtrek: 19,5mm).
M’n polsen zijn eerder breed en een beetje plat, en aangezien ik niet echt van spannende bandjes hou heeft m’n uurwerk eerder de neiging van mij weg te kijken.
Helaas ben ik totaal niet lenig en moet ik daardoor eerst met m’n pols schudden of m’n bandje met de hand verdraaien om het uur deftig af te lezen.

Met metalen bandjes heb ik ook het zelfde voor, afhankelijk van het type band lukt het heel soms om de sluiting op de ideale positie te krijgen. Maar leder draagt eerlijk gezegd m’n voorkeur.

Volgens mij zou het helpen mocht het korte stukje band (met de gesp) iets langer zijn.

Zo kijk ik meestal op een horloge:


positie van de gesp als het horloge niet lekker ligt

Zo zou ik het liever hebben


maar dan werkt de sluiting wat tegen

Wie herkent zich hierin?
Zet ik mezelf hier te kakken?
Te kritisch, niet waardig om een horloge te dragen?

Spui maar de commentaar, ik kan er tegen.
Een grapje maken mag ook, dan kan ik nog eens lachen met m’n miserie…

Alvast een dikke merci!

5 likes

Langer bandje of andersom monteren of iets strakker doen. Siliconen band of iets anders met wat rek

Horloge is 40mm diameter toch? Zo ja, dan heb je geen grote pols… als de gesp dan zo uitkomt dan is dit wel een erg kort bandje?

Wat gmtplus1 zegt, bandje andersom monteren. Dan zit hij waarschijnlijk wel recht. Dit doe ik met al m’n bandjes. Je kan ook eventueel een nato single pass erop zetten. Dan bepaal je zelf waar de sluiting komt.

En dan nu het grapje, het mooiste meisje van Amsterdam heeft waarschijnlijk een scheef naatje…

Andersom dragen lijkt wel perfect, dat zal even wennen worden.

Dankjewel!

1 like

Je kunt ook een bandje op maat laten maken. Kost wel wat meer, maar dan is het volledig naar je zin. Er zitten zelfs op het forum meerdere mensen die je hiermee kunnen helpen

1 like

Heerlijk!

:point_up:

Dat zal ik inderdaad eens moeten overwegen, zeker voor horloges met een breedtemaat van 21mm.
En aangezien ik nogal een zweter :sweat_smile: ben, staan rally-bandjes hoog op m’n verlanglijst.

Wat een hulpvaardige groep mensen hier!

Dank u

1 like

Nee, ik heb dat niet.

Sowieso niet. Lijkt mij ook heel irritant.

Nee, man! Jij verdient het, net als iedereen hier, om een horloge te dragen! :smile: :+1:

Het zal gewoon de vorm van je pols zijn. Dat is bij iedereen natuurlijk weer anders. Maar…

Dit zijn goede tips. Bij mij zitten m’n duikers met siliconen band, die ik iets strakker draag, het best.

Een langer deel op de 12 kant lijkt me de beste oplossing.

Je koopt te zware, hoge en grote horloges, als ik naar die Certina kijk. Koop eens iets van 8 a 9mm dik en 36 a 37mm doorsnee, zou ik zeggen. Dat zou misschien beter blijven zitten.

Jawel, maar geen tegelstenen.

Ik zit dit te schrijven met een 13mm dikke Yema duiker om de pols en die schuift ook als een malle. Maar als ik dan naar de 8,8mm dikke Santos kijk, de 8,2mm dikke Nomos Club, of zelfs al een 9,6mm dikke Ahoi… Tja, die zitten gewoon goed.

1 like

Naar mijn idee zou dat de ideale horlogepols zijn. :frowning:

1 like

Die heeft een lug to lug van een slagschip, dus die ligt inderdaad stabiel :smirk:

2 likes

Ik heb het ook vooral met de CasiOak, ik heb de band nu andersom gemonteerd, dat helpt wel. Het deel met gesp is gewoon iets te kort anders.

Andersom monteren bandjes werkt.

Bij staal , de 6 goed kort maken


Dwing je t horloge naar de juiste plaats.

Leer e.d. op maat laten maken werkt ook erg goed.
Doe dat bijna altijd, want heb anders hetzelfde probleem.

1 like

Nooit, verder is het niet een kwestie dat je kritisch bent maar gewoon dat horloges niet lekker om de pols liggen. Tips genoeg hierboven, zal best iemand tussen zitten die een band op maat voor je kan maken. Verder kan jij met die mega polsen makkelijk een 40mm of meer hebben. Als die tips je nog niet helpen dan blijft liposuctie en wat van je bot afschrapen de enige oplossing :wink:

1 like

Op 19.5 cm pols is dat een damesmaatje.

4 likes

De Certina op de foto heeft een diameter van 39mm. Die oogt inderdaad wel erg groot op je pols, klopt die 19,5cm wel?

Ik herken het wel. Tenminste vooral met leren banden. Mijn pols is 19,3 cm en ik draag zoveel mogelijk staal. Ik denk dat het bij mij het ergste is bij wat stuggere / dikkere leren banden. Je hebt bij leer al snel de onbalans tussen het zware horloge en een lichtere band.

1 like