De kroon lijkt aan de bovenkant klem te zitten onder het ophangsysteem ( de ‘mast’). De stift met kroon lijkt er dan niet via de bovenzijde uit te kunnen.
Laat ik dan nog 1 poging wagen en de vraag anders stellen.
Kan je met dit zakhorloge bij iedere horlogemaker aankloppen om het te laten servicen?
Aankloppen kan altijd, maar ik vrees dat een hoop horlogemakers er niet aan willen beginnen. Oude zakhorloges is sowieso lastig werk want er mankeert vaak van alles aan en onderdelen zijn nauwelijks te vinden. Komt nog bij dat dit een cilindergang is, en daar kan al helemaal bijna niemand nog wat mee als er iets mankeert aan die cilinder.
In Bredevoort zit er een die het wel kan geloof ik.
En er is vast een formulier die het wil en kan?
Ik heb zelf 2 keer een cylinder gang gedaan. Deze, waarschijnlijk waardevolle, vind ik vrij spannend.
Forum-er bedoel je denk ik?
Heeft zich nog niet aangediend.
Het zou vanzelfsprekend no cure do pay zijn.
Dus gewoon betaald voor de tijd die erin is gestoken ondanks dat het niet gelukt is.
Ik ga me beraden bij mijn moeder, van wie dit zakhorloge nu is. Misschien wil ze het dan maar zo laten of misschien wil ze toch kijken of het geserviced kan worden.
Bedankt voor de inhoudelijke reactie @DJV
Prachtig om te zien. ![]()
Ben benieuwd wat er uit komt.
Pardon, forum’er inderdaad.
Ik zou gewoon rond bellen bij jou in de buurt en evt de klokkenmaker in Bredevoort. Het is echt geen raket wetenschap.
Ja leuk hè, bedankt!
We gaan overleggen wat we gaan doen. Bij eentuele vorderingen laat ik het weten.