Inderdaad; ik had even bij Bouman gekeken, maar daar kost hij nog wel iets meer (490 Euro)
https://www.boumanonline.nl/certina-ds-caimano-automaat-5-c0174071603700
Die Intramatics zijn erg mooi.
Had iemand maar zoān ding te koop staan voor iets minder dan 500 Euro, dan was je spekkoper, @smsb.
Anders is er nog deze optie, vind ik zelf minder dan de Hamilton of Max Bill, maar heb je al eens over de Tissot Le Locle automaat gedacht?
39mm groot, dus net een mm te veel, maar aangezien de bezel iets aanweziger is draagt ie kleiner. Is echter maar 9.1mm (!) dun en kost op Amazon.de zonder enig speurwerk gewoon keihard 435 Euro. En met saffier.
EDIT: Hupsakee! Nog strakker: De Tissot Automatic III voor 378 ballen nieuw op Amazon:
Certina is prima spul en als je hem mooi vindt zit je gebakken. Maar ikzelf zou geen crownguards willen op een dressy horloge.
Ik zou nog heel iets doorsparen. Desnoods eerst een Seiko 5 kopen.
Epos 3408:
Mooie kast voor een dresser, mooi dun, maar ik ākan niet levenā zonder minute track. Anders stond-ie op mijn lijstje. Peseux gebaseerde handopwinder. Beetje een Nomos aroma. Rond de 1000 nieuw dus gebruikt zoeken.
Epos 3411:
In diverse kleuren. Iets dikker, automaat. Maar 10.2mm is nog steeds knap dun. Ik zag hem voor net over ā¬550, (maar ik weet niet meer in welk land)
Mido Baroncelli Heritage. Dit is de eerste foto ooit in goud die ik plaats denk ik, maar ook in staal. En met bracelet als je wilt:
Tenslotte blijft de Seiko SARB033/035 een prima en betaalbare keus. 11.6 dik inderdaad, maar je overhemd glijdt er zo overheen. Is gewoon net wat sportiever. Lekker 100m waterdicht.
Verdammt! Deze is wel heul mooi.
Veel midoās voldoen ook aan je eis. Zijn tussen de 38-42mm en 7-11mm dik.
Nieuw wel boven budget (al zijn ze wel eens afgeprijsd). Tweedehands moet wel lukken.
Die van jou is toch te koop?
Ja sinds vanmiddag. Ik kreeg toevallig vandaag het aanbod om een Nomos Club over te nemen. Dus toen de Hamilton te koop gezet. Meestal plug ik een klokje wel een beetje voorafgaand aan de verkoop maar dit was een āonbewussieā
Dat is inderdaad een mooie reden om de intramatic weg te doen
Ja, dat is een mooie klok, net stoer genoeg voor een Nomos
Een MM dār bij en een G, dan ben je klaar toch?
Grt.