Ik ben op zoek naar een dress watch. Mijn voorkeuren voor dit horloge zijn:
x 38mm of kleiner
x witte of zilvere plaat
x automaat of met de hand opwindbaar
x het liefst zo dun mogelijk, maar hoe dunner hoe duurder heb ik gemerkt met dit soort horloges.
x een klassiek design en zo min mogelijk poespas op de dial (power reserve, datum, moonfase zouden wel kunnen).
x budget is zo’n 300-500 euro
Zelf kom ik niet echt verder dan de orient star classic en de seiko sarb serie. Het hoeft niet een dress watch te zijn voor bijvoorbeeld een bruiloft waar je alleen een uur en minuten wijzer hebt of zelfs geen horloge draagt. Het is meer bedoelt voor nettere en formele gelegenheden.
Hopelijk kunnen jullie mij met jullie expertise verder helpen.
Ja dat zou wel iets zijn, alleen ik weet niet waar een betrouwbare verkoper is en waar ik precies op moeten letten ivm de service voor als er iets kapot gaat qua onderdelen.
De tissot visodate en de seiko zijn toch echt te groot.
De hamilton intra-matic 38 mm komt denk het dichts in de buurt van de orient star el05004w, maar is wel flink boven het budget.
Heeft iemand deze orient star gehad en kan diegene er iets over vertellen? Ik kan hem waarschijnlijk alleen via internet kopen en zal hem dus nooit eerst in het echt kunnen vast houden.
Vintage mss? zoals mijn Rotary 9 ct goud dresser met champagne kleurige sunburst wijzerplaat. Een handwinder (Peseux 7001) , ingetogen basic en correct als dresser.