Kleine brons....(ok..brass)

Gemiddelde schaatser is niet blij met een plak in deze kleur. Maar ik eigenlijk wel.
Al een tijdje op zoek naar een wat kleiner exemplaar dan de gemiddelde Tank gezien mijn polsomvang.
Zag toen de Armida A1 42mm Brass.
Toegeslagen op WUS…de spijtoptant (verkoper) woonde in Brno in Tsjechië.
Even in de rats gezeten toen deze elke keer met een smoes kwam waarom hij het pakketje nog niet verzonden had.
Maar eens de paypall voorwaarden doorgenomen en tot de conclusie gekomen dat de aankoopbescherming minder voorstelde dan ik dacht.

Pfff…maar uiteindelijk toch gekomen.

Horloge heeft inderdaad voor mijn pols een redelijk formaat. Draagt eigenlijk net zo als een Seiko Monster…maar die buckle is toch echt te groot.

Leren band dan maar van de Aramar. Maar ja zo’n glimmende Hirsch buckle is ook geen combinatie.
Dus maar een matte seiko-buckle boven het vuur gehouden. Waarschijnlijk iets te lang maar kreeg in ieder geval een bronzen kleur

Voorlopig nog geen azijnbadje en maar eens kijken of en hoe het patina zich ontwikkeld.

Echt glimmen is er gelukkig niet meer bij.

Oops…per ongeluk in verkoopdeel…niet de bedoeling :slight_smile:

Mooi klokje hoor.
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :~.

Ben je er eigenlijk wel blij mee? :slight_smile:

Haha…weer niet enthousiast genoeg :slight_smile:

(tu)

Schitterend horloge, vooral op de leren band! Veel draagplezier ervan!

Proficiat met deze aanwinst, gedurfd gekocht en ook nog creatief naar eigen inzicht aangepast!
Bewondering van mijn kant,
Wil

stop de tijd…

Mooie klok! Gefeliciteerd!

Proficiat!

Ik vind zo een te donkere gesp beter dan een stalen erop.

Enneh… niks mis met een Tank hoor. Ancon M26 Tank welteverstaan :wink:

Dat was uiteraard de Tank waar ik op doelde…echter veel te groot voor mijn pols…deze is 46 mm Lug to lug en iets bescheidener qua omvang

Mooie klok. Handig truukje om de buckle te kleuren, die wist ik nog niet.

Lukt volgens mij alleen bij een matte buckle hoor :slight_smile:

Mooie klok hoor! 42mm is inderdaad een wat fijner formaat dan de meeste bronze klokken.

jave Schreef:

Dat was uiteraard de Tank waar ik op
doelde…echter veel te groot voor mijn pols…deze
is 46 mm Lug to lug en iets bescheidener qua
omvang

Hij is idd best fors. Maar met de afbuigende lugs was t borderline.

N andere ‘grote kleine’ brass, is de magrette. Draagt kleiner dan ie is.