Less= more
Honey, I Shrunk My Watch: The Rise of Tiny Men’s Timepieces
Since the early 2000s, many men have had a ‘the bigger, the better’ mentality when it comes to watches. But lately guys are appreciating scaled-down models. Is puny preferable?
Even in een andere categorie, dan de dresswatch.
De Yacht Master is bestaat in 3 uitvoeringen:
Dames: 29mm
Medium: 35mm
Large: 40mm
Zouden jullie Medium kopen?
35 mm is erg weinig voor een duiker. Duikhorloges lijken optisch kleiner door de relatief kleine wijzerplaat. Zelfs op mijn 16 cm pols zou ik denk ik voor de 40 mm gaan
Als hij volledig in geelgoud is wel hoor
Allemaal wel eens last van toch?
nou ben ik nog niet heel oud maar deze tijd kan ik mij niet voor de geest halen.
Eens
Absoluut mee eens, zolang het maar echt is.
Ik heb de eerste keer daarom allebei bekeken.
Had toen de 36mm en de 40mm beiden even omgehad. De 40mm pastte heel goed (ging om Omega Seamaster 300m)
Wel zou ik altijd rekening houden met het origineel en mijn pols. Zou bv nooit een 41mm Datejust aanschaffen, dan zou ik alleen voor de 36mm gaan.
Datejust zou ik denk ik ook eerder in 36 mm kopen dan 41 mm. Die heeft een veel smallere bezel en oogt daardoor een stuk groter dan die Yacht Master. Verder is 36 mm voor mijn pols een prima maat
Absoluut!
Mijn favorieten zijn over het algemeen vintage dressers, met 18 cm aan pols liggen ze vaak kleiner op de pols dan de moderne standaard is maar stiekem vind ik dat ook wel mooi. Deze is 32x26mm, lugs en kroon uitgezonderd. Kleiner had ie niet moeten wezen, groter misschien een beetje. Klein is best fijn
Niet
Mijn kleinste is een 30mm Timex Sprite.
Ziet er nochtans niet zo klein uit naast deze 42mm Steinhart
Verder nog een 35mm Nomos - gaat prima hoor op mijn 17,5 cm pols. Lug-to-lug is minstens zo belangrijk.
wat een mooie citizen. nog steeds mijn wens : rechthoekig met maanfase aanduiding. wat is het typenummer van dit horloge ?
Kan makkelijk, de kleinste die ik heb is een Accutron van 34 mm en dan op mij dikke polsen kan prima.
Verhouding is key imo
Bij een vrouw met ‘mannelijke’ polsen ziet te klein ook vreemd uit.
Daarnaast lekker doen waar je je goed bij voelt. Bij mijn 16.5cm mini polsjes staat te groot ook verschrikkelijk.
Nee kan echt niet.
Bedankt! Het typenummer is 5020572 denk ik. Geen van de nummers op de achterkant heeft echter bij google een vergelijkbaar model opgeleverd dus het zou zomaar kunnen zijn dat hier het eea niet aan klopt. Hier in ieder geval een foto van het deksel:
Ik laat dit artikel maar even hier.
Since the early 2000s, many men have had a ‘the bigger, the better’ mentality when it comes to watches. But lately guys are appreciating scaled-down models. Is puny preferable?