Ondanks het vele thuiswerken toch weinig tijd gehad om mijn nieuwe aanwinsten hier te plaatsen. Bij mijn voorstelpost eind December werd ik al veelvuldig gewaarschuwd dat inschrijven op dit forum enkel obsessie en kosten met zich mee zou brengen.
Het eerste is zonder meer waar, ik kan geen dag zonder rond te neuzen en mee te lezen in de grote variatie aan topics. Zo ben ik al helemaal warm gelopen voor de HFLE van dit jaar. Met smart wachten!
Maargoed, verder heb ik tot nu toe de kosten redelijk in de hand kunnen houden. Want ook zonder giga bedragen te spenderen kan je al een leuke verzameling opbouwen. Daar ben ik eerst maar eens begonnen.
Zo heb ik net iets minder dan twee weken terug een leuke deal gesloten met @Seamaster95. Hij had een AVI-8 Flyboy voor een heel zacht prijsje te koop staan. Prima contact met elkaar gehad en supersnel verzonden.
Zoals ik in mijn voorstelronde aangaf heb ik niet echt de dagelijkse kledingstijl voor dressers en mijn voorliefde hiervoor is dus gematigd. De AVI-8 is echter een lekker minimalistisch horloge en voor die prijs wilde ik het toch even proberen. Het idee is om er een handje nato’s bij te bestellen in felle kleuren zodat ik hem van de lente/zomer overal bij kan matchen.
Het is een beetje lastig op de foto te krijgen, maar de dial is een beetje ruw/grainy met kleine opgelegde chromen cijfers. Hierdoor is het toch wat interessanter dan de platen van bijvoorbeeld Daniel Wellington etc. Naast de nato die erbij zat kreeg ik er ook een mesh bandje bij, maar deze is mij toch té dressy.
Al met al super leuk voor het geld!
Dan een tweede aanwinst. Even de disclaimer dat dit al helemaal geen spannend model of merk is en waarschijnlijk de belichaming van ‘plak-merk’ of in elk geval plaksponsor voor velen. Dit horloge heb ik dan ook gekocht omdat ik het vooral een leuk ding vond en ik er een gevoel bij heb. Vorig jaar zijn mijn vriendin en ik een tijdje in Atlanta geweest ivm haar werk. Hier hebben we uiteraard zoveel mogelijk rondgekeken en zijn daar oa. naar het Centennial olympic park geweest van de spelen 1996 en naar het Coca Cola museum.
Toen ik op Marktplaats dit horloge vol sponsoring en schreeuwend goud voorbij zag komen moest ik daarom meteen glimlachen en heb ik het overgenomen. Toen het binnenkwam schrok ik een beetje van de zware kwaliteit. De chrono doet het nog uitstekend (is zelfs af te stellen) en de behuizing voelt verrassend zwaar en gewichtig in de hand. Het leren bandje is daarentegen bijna vergaan op de aansluiting, dus daar ga ik even een vervanger voor zoeken. Het deksel zegt dat het een Helge Høgberg is. Hier kan ik niet veel over vinden. Het gaat in elke geval om het volgende juweeltje:
Een light NA qua kosten, maar zo zie je maar dat je voor de prijs van een big mac menu toch erg kan genieten in deze hobby!